به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۲۰۰۰۷

خانواده‌ها در میانمار فرزندان خود را طرد می‌كنند

خانواده‌ها در میانمار فرزندان خود را طرد می‌كنند
 در سه ماه گذشته، هر روز به طور میانگین شش یا هفت خانواده در میانمار در روزنامه‌های دولتی این کشور اطلاعیه‌هایی را مبنی بر قطع رابطه با پسران، دختران، خواهرزاده‌ها، برادرزاده‌ها و نوه‌هایی که به طور علنی با "حکومت نظامی حاکم در میانمار" مخالف هستند، منتشر کرده‌اند.
 این اطلاعیه‌ها از ماه نوامبر پس از آنکه ارتش یک سال پیش قدرت را از دولت منتخب دموکراتیک میانمار با کودتا گرفت و در پی آن اعلام کرد که اموال افراد مخالف را تصرف می‌کند و یا اینکه افرادی که به معترضان پناه می‌دهند، دستگیر می‌شوند، منتشر شد. در راستای این اتفاقات، تعداد زیادی "یورش" نیز به خانه‌ها انجام شد.«لین لین بو بو»، یک فروشنده سابق خودرو که به یک گروه مسلح پیوسته و در برابر حکومت نظامی میانمار جنگ و مقاومت کرده، یکی از آن دسته از افرادی است که در اطلاعیه‌ها توسط والدینش طرد شده است.
در اطلاعیه‌ای که والدینش در یک روزنامه دولتی منتشر کرده‌اند، آمده است: ما اعلام می‌کنیم که خودمان فرزندمان «لین لین بو بو» را طرد کرده‌ایم زیرا او هرگز به خواست و میل والدینش گوش نداده است.این شخص ۲۶ ساله  از یک شهر مرزی در تایلند پس از فرار از میانمار گفت "پس از آنکه سربازان به خانه ما آمده بودند تا دنبال من بگردند، مادرم به آن‌ها گفته بود که «لین لین بو بو» را طرد کرده‌ام." این جوان ۲۶ ساله گفت هم‌زمان با اینکه این اطلاعیه را در روزنامه می‌خوانده، اشک در چشمانش جمع شده و شروع به گریه کردن کرده است.
به گفته یک افسر ارشد مدافع حقوق بشر در میانمار، هدف قرار دادن خانواده‌های فعالان مخالف تاکتیک و روشی بود که ارتش میانمار در جریان آشوب‌ها و ناآرامی‌های سال ۲۰۰۷ و اواخر دهه ۱۹۸۰ از آن استفاده کرده بود اما از زمان کودتای اول فوریه ۲۰۲۱ از این روش به مراتب بیشتر استفاده شده است. وی همچنین اظهار کرد که طرد شدن فرزاندان توسط والدینشان سابقه‌ای طولانی در فرهنگ میانمار دارد و خود نیز نوعی روش پاسخ و نشان دادن واکنش به سربازان و حکومت است. همچنین، وی افزود که امروزه بیشتر شاهد چنین اطلاعیه‌هایی در روزنامه‌ها است.
ارتش میانمار پس از اتهامات تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ و افزایش تنش سیاسی در این کشور قدرت را از اول فوریه به دست گرفت.ارتش میانمار در همان تاریخ میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور را بازداشت و اعلام کرد که قدرت به مین آنگ هلاینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.
پس از آن اعتراضات مردمی به کودتا در سراسر میانمار آغاز و در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش علیه معترضان و گروههای شورشی حدود هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها