به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۳۲۰۹۵۹
یک پژوهشگر حقوق زنان خبر داد:

طی دو سال گذشته فقط در خوزستان ۶۰ زن بدلایل ناموسی کشته شده‌اند!

گروه جامعه: یک پژوهشگر حقوق زنان از قتل ناموسی 60 زن در استان خوزستان به دلیل تعصبات قومی خبر داد که هفته گذشته فقط یکی از آن‌ها خبرساز شد.
مُنا حیدری در کنار پدرش که او را از ترکیه به ایران آورد و ....!
مُنا حیدری در کنار پدرش که او را از ترکیه به ایران آورد و ....!
فرشته روح افزا در مصاحبه با برنامه "صبح وگفتگو" در رابطه با پرونده‌ای که هفته گذشته درباره قتل یک زن 17 ساله اهوازی خبری شد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های متولی زن و خانواده باید روی مسائل قومیتی تأمل داشته باشند چون با وجود پیشرفت تکنولوژی و تغییر دنیا، چنین مسائلی در برخی استان‌های کشور حل نشده باقی مانده است. وی اعلام کرد: در بین سال‌های 98 تا 1400، 60 زن در این استان به قتل رسیده‌اند که فقط یکی از آن‌ها اطلاع رسانی شده است. تعصبات قومی قابل بررسی نیست ولی یکی از دانشگاه‌های مقیم استان، در حال بررسی این معضل است تا راه حل درستی پیدا کند. این پژوهشگر همچنین افزود: نمی‌توان در تحجر زندگی کرد و کار را پیش برد؛ چراکه در نهایت کار به اینجا می‌رسد. موضوعات قومی به آن شهر و شهروندان باز می‌گردد و فضای مجازی هم به مسئولانی باز می‌گردد که آن را کاملا رها کرده‌اند. وی ادامه داد: ولنگاری فضای مجازی در خارج از ایران دیده نمی‌شود و هر یک از جوانان در آن کشورها دارای یک کد "آی پی" هستند تا مشخص شود کاربرها به چه مطالبی دسترسی دارند.
روح افزا گفت: وزارت ارتباطات باید نسبت به عدم تعیین و نظارت بر سطحِ مشخصی از اینترنت در دسترس پاسخگو باشد. حال آن که فرزندان ما و همه افراد جامعه باید به این فضا دسترسی داشته باشند ولی آگاهی‌های لازم برای استفاده از این فضا مهم است.
پژوهشگر حقوق زنان همچنین به اهمیت آموزش برای استفاده از اینترنت، تشکیل خانواده و مدیریت مسائل قومیتی تاکید کرد و گفت: برخی خانواده‌ها برای جلوگیری از آبروریزی فرزندان خود را در سنین پایین به تشکیل زندگی وا می‌دارند ولی بعدها دچار مشکلات بسیاری می‌شوند. روح افزا خاطرنشان کرد: اگر آموزش برای ازدواج را جدی نگیریم، فرزندان در آینده دچار مشکلات عدیده خواهند شد. برخی خانواده‌ها در فضایی جدا از جوانان زندگی می‌کنند و این فاصله خطرناک است.
برچسب ها: قتل ناموسی

۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۶:۲۱
کودکی که بلده بره ترکیه دیگه کودک نیست
ولنگاری فضای مجازی و هدف گرفتن بنیان خانواده که دستور کار اسرائیل است را به کودک همسری ربط میدهید؟ (382771)
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۲:۲۲
ارتش سایبری همیشه در صحنه (382820)
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۳:۴۶
شما ما هم یادتون دادن هرچی که بشه بگین اسرائیل .
دوازده سالگی وقتی به زور ازدواجش میدن به یه روانی کودک نیست پس چیه! (382824)
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۶:۲۶
بهار
هر خبری میخواهی بزنی بدون هیچ گونه ارتباطی عکس زنهای ولنگار و بدحجاب رو میگذاری واین سیاست تمام سایت ها بخصوص از نوع اصلاح طلب اون هست.
بعد هم که ترویج بی حیایی شد به احکام اسلام ربطش میدید اگه دستورات اسلام درست عمل بشه اینها همه حل میشه.
این دو روزه دنیا مثل برق میگذره و می مونه روسیاهی و شرمندگی در برابر خدا و خون شهدا
مایوسانه نوشتم شاید تلنگری باشه براتون
هرچند خیلی بعیده (382772)
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۲۳:۴۹
تا زمانی آدمهائی مثل شما هنوز ندونید دستورات عرفی در زمان و جغرافیای خودش بوده , وضع به همون منواله. نمی تونید تفاوت زمان ها رو بفهمید فقط تقلید کورکورانه. (382825)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۰۹:۳۲
این کارشناس اون قدر بی سواده که ور میداره میگه در خارج هر کس یک آی پی داره و همه میدونن اون فرد به چه مطالبی دسترسی داره .... این خانم نمیدونه آی پی چیه و خارج کجاست و ولنگاری یعنی چی بعد داره درمورد فضای مجازی اظهار نظر میکنه؟ (382833)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها