به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۹:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۲۲۲۹۲

کشف دو گوی شیشه‌ای در قمر کره زمین

کشف دو گوی شیشه‌ای در قمر کره زمین
گروه علمی:ماه‌نورد چین با استفاده از دوربین پانورامای خود موفق به کشف دو گوی شیشه‌ای در سمت پنهان ماه شده است. ماه‌نورد یوتو ۲، دو گوی شیشه‌ای ماکروسکوپی را در طول اکتشاف خود در سمت پنهان ماه کشف کرده است که به طور بالقوه می‌تواند به آشکار کردن تاریخچه برخورد اولیه ماه کمک کند.
 
یوتو ۲ یک ماه‌نورد رباتیک است که بخشی از ماموریت چینی چانگ ای ۴ به ماه را تشکیل می‌دهد. این ماه‌نورد در ۷ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۲۳ UTC راه‌اندازی شد و در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸ وارد مدار ماه شد. در ۳ ژانویه ۲۰۱۹ یوتو ۲ نخستین فرود نرم را در سمت پنهان ماه انجام داد و در حال حاضر به عنوان اولین ماه‌نورد در سمت دور ماه به صورت عملیاتی قرار گرفته‌است.بر اساس مطالعه‌ای که در «Science Bulletin» منتشر شده، ماه‌نورد یوتو با استفاده از دوربین پانورامای خود تصاویری از دو گوی نیمه شفاف گرفته است.

به گفته محققان، این گوی‌ها با دانه‌های شیشه‌ای نمونه‌برداری شده در ماموریت‌های آپولو متفاوت است، زیرا از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و رنگ‌هایی را نشان می‌دهند.آنها پیش‌بینی کردند که گوی‌های شیشه‌ای در ارتفاعات ماه فراوان خواهند بود و بررسی آنها شواهدی را ارائه می‌کند که می‌تواند تاریخچه برخورد اولیه ماه را آشکار کند.
برچسب ها: اکتشاف ماه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها