به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۸:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۳۲۲۴۵۹

آغاز پیک سفرهای نوروزی از ۱۰ تا ۱۵ اسفند

آغاز پیک سفرهای نوروزی از ۱۰ تا ۱۵ اسفند
گروه جامعه: سرپرست اداره میراث فرهنگی مشهد از آغاز پیک سفرهای نوروزی به مشهد از ۱۰ تا ۱۵ اسفند ماه خبر داد.حسین امیرکلایی شب گذشته، اول اسفند، در نشست تخصصی بازرسان تشکل‌های گردشگری که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت با اهداف مشخصی برنامه‌ریزی شده که مهم‌ترین هدف آن حفظ حقوق مردم و زائران است. در واقع اماکن اقامتی از نظر رعایت مسائل بهداشتی و حقوق مردم باید ایمن باشد.
 
وی افزود: این برنامه‌ریزی با حمایت تشکل‌های گردشگری شکل گرفته است. بازرسان را با معرفی تشکل‌های گردشگری و از میان مدیران با سابقه انتخاب کرده‌ایم که پس از بررسی‌های لازم برای ۱۰۶ بازرس در خراسان رضوی کارت صادر شد. بازرسی‌ها اشکال مختلف دارد که عمدتا به سه شکل مستمر، تلفیقی و فوق‌العاده در ایام پیک انجام خواهد شد.

سرپرست اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده جهت فراهم کردن شرایط ایمن در تاسیسات گردشگری مشهد خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کارکنان و فعالان تاسیسات گردشگری در اهم اقدامات انجام شده قرار دارد. با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های سه‌گانه مقابله با بیماری‌ کرونا طرح واکسیناسیون فعالان گردشگری خراسان رضوی با مشارکت کانون هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نظارت استانداری خراسان رضوی در شهریور ماه سال جاری در هتل همای شماره یک مشهد انجام و کلیه کارکنان تاسیسات گردشگری استان واکسینه شدند.

امیرکلایی گفت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت مناطق شهرستان مشهد و همچنین تشکل‌های حرفه‌ای حوزه اقامتی این شهر طرح رتبه‌بندی بهداشت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی و اجرا شد. سپس با هماهنگی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی و حضور روسای کمیسیون‌های بازرسی تشکل‌های مورد اشاره طرح نظارت و انتخاب آموزش بازرسان به مسیربندی‌های جدید و تنظیم چک‌لیست‌ها و فرم‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز با اعیاد شعبانیه تقارن پیدا کرده و ماه مبارک رمضان نیز از ۱۴ فروردین آغاز خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم بالای واکسیناسیون عمومی امسال پیک سفر از ۱۰ تا ۱۵ اسفند آغاز شود.

سرپرست اداره‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد تاکید کرد: در این ایام باید بررسی واحدهای فعال و غیرفعال مورد توجه قرار گیرد. در تلاشیم واحدهای تعطیل بازگشایی شود تا شاهد استقبال مسافران و زائران از واحدهای اقامتی غیررسمی نباشیم. همچنین لازم است واکسیناسیون کارکنان واحدهای اقامتی مورد نظارت قرار گیرد.

امیرکلالی اضافه کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مواردی است که باید بازرسان حتما آن را ملاک عمل قرار داده و گزارش آن را به اداره میراث فرهنگی مشهد ارسال کنند تا اگر واحدی دچار نقص است، پیش از آنکه وارد پیک سفر شویم، مشکلات آن را مرتفع کنیم. همچنین در این مدت موضوع نرخ‌نامه و پروانه هم وسط بازرسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
برچسب ها: سفرهای نوروزی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها