به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۲۲۸۵۸

ساخت پنج بوستان جدید بانوان در تهران

ساخت پنج بوستان جدید بانوان در تهران
گروه جامعه: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از ساخت پنج بوستان بانوان در پنج منطقه تهران خبر داد و گفت: شهروندان در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این بوستان‌ها خواهند بود. علی محمد مختاری درباه درباره وضعیت ساخت بوستان بانوان، تملک فضاهای بی‌دفاع شهری برای تبدیل به بوستان عمومی و شناسایی و درمان درختان بیمار خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی داده که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

پنج محل در پنج منطقه شهر تهران برای تبدیل به بوستان ویژه بانوان در مناطق ۱ ، ۲ ، ۵ ، ۱۳ و ۲۱ انتخاب شده‌اند. هم اکنون مشاور این سازمان در حال طراحی این بوستان‌ها است و تا پایان اسفند امسال، اسناد مناقصه آن‌ها آماده و پیمانکاران آن انتخاب خواهند شد؛ در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این بوستان‌ها باشیم.

امسال ۵ قطعه از باغات و اراضی مشجر در مناطق ۸ ، ۱۱ و ۱۰ خریداری شده که در حال تبدیل به بوستان عمومی هستند. ضمن آنکه هم اکنون مراحل خرید ۲۱ ملک با اولویت مناطق کم برخوردار همانند مناطق ۷ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۷ ، ۸ و ۱۲ در دست اقدام است.

ما برای حفظ و صیانت از درختان خیابان ولیعصر اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهیم. کاشت بیش از ۳ هزار و ۳۴۰  اصله درخت چنار به روش روت بال با سن ۸ الی ۱۲ سال و بن بیش از ۵۰ سانتیمتر در ۴ فاز ساماندهی و احیاء درختان خیابان ولی عصر ( عج )، واگذاری نگهداری از درختان خیابان ولیعصر (عج) به صورت پیمان‌های جداگانه در مناطق ۱، ۳، ۶ و ۱۱، پیش بینی نهاده‌ها و تجهیزات ویژه (مواد تغذیه‌ای، ترکیبات محافظت کننده، سموم گیاهی، ماشین آلات آبشویی و ...) در قراردادهای نگهداری ویژه این خیابان و انجام اقدامات خاص نظیر پایش مستمر، رفع خطر درختان، ترمیم تنه، اصلاح تشتک‌های آبخوری و ... از جمله کارهایی‌ست که به صورت مستمر انجام می‌شود.

همچنین از ورود فاضلاب واحدهای تجاری، اداری و مسکونی به نهر خیابان ولیعصر جلوگیری می‌شود. انجام معاینات فنی (اسکن) درختان از نظر میزان پوسیدگی و همچنین مقاومت در برابر باد توسط شرکت‌های معتبر و ذیصلاح و بازدید مستمر کارشناسان گیاه‌پزشکی از وضعیت درختان (بیماری و آفات) و گزارش به اداره فضای سبز منطقه جهت انجام اقدامات مراقبتی ویژه از جمله دیگر اقدامات ما برای درختان است.
برچسب ها: پارک بانوان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها