به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۹:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۲۳۴۱۲

چهارمین روز جنگ روسیه و اوکراین

چهارمین روز جنگ روسیه و اوکراین
گروه سیاسی: امروز چهارمین روز جنگ روسیه و اوکراین است و درگیری ها کماکان ادامه دارد. زنان و کودکان در حال ترک اوکراین هستند و مردان نیز در حال دفاع از کشور از تهاجم غیر قانونی روسیه.

واکنش کشورها به حمله نظامی روسیه به اوکراین 
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته با حمایت از مردم اوکراین گفت: تصمیم محدودسازی دسترسی برخی بانک‌های روسی به سیستم بین المللی سوئیفت، اولین گام در جهت حذف کامل روسیه از سیستم مالی جهانی است و اولین قدم را در حذف روسیه از سیستم مالی جهانی برداشتیم.در پی این حملات، آلمان نیز به یاری اوکراین آمد و حتی گفته می‌شود که کمک تسلیحانی نیز به اوکراین کرده است. آلمان اعلام کرد که همچون برخی کشورهای اروپایی، حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی روسیه خواهد بست.

در پی اعلام اعمال تحریم ها علیه روسیه، وزیر خارجه چین در گفت‌و‌گو با همتای آلمانی و در مخالفت با تحریم‌های غرب علیه روسیه، گفت تحریم‌ها مانع حل و فصل سیاسی بحران اوکراین می‌شود و از همین رو با تحریم روسیه مخالفت کرد. در پی تشدید حملات روسیه به اوکراین،رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که از اوکراین می خواهم برای کسب سلاح هسته ای تلاش نکند و با شرط های روسیه، موافقت کند. پیش از این زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مذاکره با روسیه در شهر بلاروس را نپذیرفته بود.با حملات غیرقانونی روسیه به اوکراین،دانمارک نیز اسمان خود را بر روسیه بست.

اینترنت ماهواره ای برای اوکراین
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا،‌ در توییتی خطاب به معاون نخست‌وزیر اوکراین گفت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سرتاسر اوکراین در دسترس است و پایانه های بیشتری در مسیر هستند. 

آخرین وضعیت اوکراین در درگیری های نظامی در چهارمین روز
امروز چهارمین روز از حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین می‌گذرد که در این مدت خسارت های زیادی به هر دو طرف وارد شده است. مردم اوکراین در حال خروج از شهرها هستند و مردان اسلحه به دست در حال دفاع از کشورشان.مشاور وزیر کشور اوکراین در خبری اعلام کرد که نظامیان روسیه به شهر خارکیف اوکراین وارد شده و در حال تصرف این شهر هستند.

ورود نظامیان روسیه به شهر خارکی‌یف اوکراین
....
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که شهرهای خرسون و بردیانسک در جنوب اوکراین را محاصره کرده و کنترل شهر ژنشسک و فرودگاه چرنوبیکا را به دست گرفتیم.
.....
 وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی ۳۱ سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ و ۹۷۵ زیرساخت نظامی اوکراین هم خبر داد.با توجه به حملات شدید نظامی روسیه به اوکراین، در چند روز گذشته در برخی از ساعات روز، حکومت نظامی برقرار میشد. از صبح امروز نیز در کی یف پایتخت اوکراین حکومت نظامی برقرار شده و هیچ کس حق عبور و مرور را در کی یف ندارد.
  روسیه و اوکراین بیش از ۵۵ میلیون تن از صادرات گندم جهان را در اختیار دارند!
مرجع : رویداد24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها