به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۲۳۶۲۶

پیش‌فروش عجیب بوگاتی به روش ایران‌خودرو

پیش‌فروش عجیب بوگاتی به روش ایران‌خودرو
گروه اقتصادی: بوگاتی چنتودیچی، با قیمتی چند میلیون دلار بالاتر از قیمت اصلی به شیوه ایران خودرو به فروش گذاشته شده است. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.بوگاتی در سال 2019 از بوگاتی چنتودیچی با قیمت 9 میلیون دلاری رونمایی کرد. حالا یک فروشنده از توکیو ژاپن در مارکت پلیس لوکس هلندی James Edition، به دنبال این است تا یکی از 10 دستگاه از این هایپرکار را با قیمت حدود ۱۴ میلیون دلار به فروش برساند.

تا به اینجا، همه‌چیز عادی به نظر می‌آید، ولی نکته این است که خریدار این هایپرکار، تا سال آینده آن را تحویل نخواهد گرفت. علت این است که نسخه مذکور از بوگاتی چنتودیچی هنوز آماده نیست و صرفاً سفارش داده شده است. نسخه نهایی در ژانویه ۲۰۲۳ در بولونیا ایتالیا تحویل داده خواهد شد؛ احتمالاً به یاد شیوه پیش‌فروش خودروهای ایران خودرو افتاده باشید!

چنتودیچی که در زبان ایتالیایی به معنای ۱۱۰ است، ادای احترامی به سوپرکار کلاسیک بوگاتی EB110 و بهانه‌ای برای جشن‌گرفتن 110 سالگی تاسیس این خودروساز بزرگ است. چنتودیچی هرچند شبیه به یک خودروی مدرن از این شرکت فرانسوی به نظر می‌رسد، در طراحی آن خصوصاً در نمای جلو از EB110 الهاماتی گرفته شده است. قسمت شبیه به نعل اسب و دریچه‌های هوای سه بخشی در نمای جلو، یادآور سوپرکار کلاسیک EB110 هستند. همچنین ستون B به شکل C جای خود را به پنج دریچه هوا داده است.

بوگاتی چنتودیچی مجهز به یک پیشرانه بزرگ 8 لیتری W16 است که توانایی تولید قدرت 1600 اسب بخار را دارد. این هایپرکار با این پیشرانه، طی تنها 2.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. همچنین حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی تا 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.بوگاتی در حال حاضر مشغول تست‌های نهایی چنتودیچی پیش از آغاز تولید آن در آینده نزدیک است. بی‌شک خریداران خوش‌شانس این هایپرکار چند میلیون دلاری، به شدت برای آن هیجان‌زده هستند؛ خصوصاً فروشنده ژاپنی مذکور که قصد فروش آن با قیمت ۱۴ میلیون دلار را دارد!
برچسب ها: بوگاتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها