به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۸:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۳۲۴۴۲

استریپ: نامزداسکار یعنی دیده می‌شوم‌

گروه فرهنگ وهنر: «مریل استریپ»، رکورددار نامزدی اسکار بازیگری و از پرافتخارترین بازیگران زن تاریخ سینما از هجدهمین نامزدی‌اش در جوایز اسکار قدردانی کرد.
استریپ:  نامزداسکار یعنی دیده می‌شوم‌
«مریل استریپ»، بازیگر سرشناس آمریکایی که سه جایزه اسکار در کارنامه درخشان سینمایی خود دارد، امسال با فیلم «August Osage County» برای هجدهمین بار نامزد کسب این جایزه معتبر سینمایی شد. «استریپ» در این کمدی سیاه در کنار «جولیا رابرتز» در نقش زنی به نام «ویولت وستون» ایفای نقش می‌کند که پس از مرگ همسرش در تلاش است خانواده را دوباره دور هم جمع کند. این فیلم براساس نمایشنامه‌ای نوشته «تریسی لتس» ساخته شده و «لتس» نگارش فیلمنامه را نیز برعهده داشته است. «استریپ» که پنجشنبه برای نمایش فیلمش در فرانسه به سر می‌برد گفت: هفت سال پیش برای اولین‌بار این نمایش را خواندم و بسیار مجذوب آن شدم.

وی در فیلم جدیدش در نقش زنی بازی کند که باوجود ابتلا به سرطان مدام سیگار می‌کشد و تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرد. استریپ درباره این نقش گفت: از این که در نقش کسی بازی می‌کنم که هر آنچه در ذهن دارد را بدون پوشش و دقیق به زبان می‌آورد احساس آزادی فوق العاده‌ای داشتم. این بازیگر برنده سه جایزه اسکار درباره هجدهمین نامزدی این جایزه معتبر اظهار کرد: از این که هنوز کارهایم را دبنال می‌کنند بسیار هیجان زده‌ام و این که هنوز از کار من خسته نشده‌اند بسیار خوشحال کننده است. جولیا رابرتز که در فیلم «August Osage County» در نقش یکی از دخترهای «مریل استریپ» ایفای نقش می‌کند نیز در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد کسب جایزه اسکار شده است.

«استریپ» امسال و در جوایز اسکار 2014 برای کسب چهارمین اسکار خود رقبای سرشناس چون «امی آدامز» (اخاذی آمریکایی)،‌ «کیت بلانش» (یاسمن غمگین)،‌ «ساندرا بولاک» (جاذبه) و «جودی دنچ» (فیلومنا) را پیش رو دارد. «استریپ » پیش از این دوبار برای فیلم‌های «انتخاب سوفی» (1982) و «بانوی آهنین» (2011) اسکار بازیگر نقش اصلی و یک‌بار برای فیلم «کرامر در مقابل کرامر» (1979) جایزه اسکار نقش مکمل زن را بدست آورده است.
مرجع : ايسنا