به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۲۴۷۳۶

ویتامین ضد فراموشی چیست؟

ویتامین ضد فراموشی چیست؟
گروه جامعه: یک روانشناس گفت: یکی‌از بیماری‌های سختی که ممکن است با افزایش سنتان به آن مبتلا شوید آلزایمر است اما متخصصان ویتامینی که از این بیماری جلوگیری می‌کند را کشف کردند.رضا منصوری اظهار کرد: طبق اطلاعات موجود بین‌المللی، تقریباً ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری فراموشی رنج می‌برند که بسیاری از آن‌ها به نوعی فراموشی مزمن دچار می‌شوند و این باعث تخریب عملکرد ذهنی خواهد شد که با بالا رفتن سن، وضعیت بدتر می‌شود.

وی ادامه داد: رایج‌ترین علائم فراموشی شامل کاهش سطح حافظه، گم شدن در مسیرهای اصلی خانه، تغییر طرز فکر یا نوع یادگیری و غیره است.منصوری عنوان کرد: مطالعات نشان می‌دهند که مصرف یک نوع مولتی ویتامین می‌تواند این مشکلات را تا حدی بهبود ببخشد و یا ایجاد علائم را کُندتر کند.

این روانشناس با اشاره به آزمایشات روی مولتی‌ویتامین به‌عنوان ویتامین ضد فراموشی، بیان کرد: نتایج مطالعات هنوز عمومی نشده اما خبرها حاکی از آن است که در کنفرانس بیماری آلزایمر که هم‌اکنون در دست بررسی است، سؤالات زیادی در مورد نقش مکمل مطرح شد.

وی ادامه داد: کاکائو حاوی کاتچین و اپی کاتچین است که دو طعم دهنده محلول در آب هستند و فواید زیادی برای وضعیت عروقی دارند، مطالعات روی طعم دهنده‌های کاکائو و محصولات آن نشان می‌دهد که می‌تواند از مشکلاتی مانند التهاب، فشار خون و مقاومت به انسولین جلوگیری کند و فواید زیادی برای مشکلات قلبی عروقی داشته باشد.
منصوری بیان کرد: مولتی‌ویتامین‌ها نیز رایج‌ترین نوع مکمل‌ها هستند و بیش‌از یک سوم مردم دنیا از آن استفاده می‌کنند و هدف آن‌ها جبران کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن است، مولتی ویتامین همچنین خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می‌دهد.

این روانشناس افزود: مطالعات روی افراد بالای ۵۰ سال نشان می‌دهد کسانی‌که مولتی ویتامین مصرف می‌کنند، هشت درصد احتمال کم‌تری برای ابتلا به سرطان دارند اما تأثیری روی وضعیت قلبی عروقی آن‌ها دیده نشده است.
وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد مصرف مولتی ویتامین مخصوصاً در مردان می‌تواند تا حدی عاملی زودتر برای شناسایی سرطان باشد.
برچسب ها: ویتامین فراموشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها