به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۲۵۵۱۰
فهرست تیم‌ها بازتر شد

اسکوچیچ سی بازیکن را به قطر می‌برد

گروه ورزشی: با اعلام رسمی فیفا، لیست تیم‌های ملی در جام جهانی ۳۰ نفره خواهد بود.
اسکوچیچ سی بازیکن را به قطر می‌برد
سرانجام فدراسیون جهانی فوتبال FIFA دستورالعمل مربوط به لیست نفرات تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اعلام کرد. بر این اساس، تیم‌ها باید تا یک‌ماه مانده به مسابقه‌ی افتتاحیه، یعنی ۲۸ مهر‌ماه ۱۴۰۱ لیست ۳۰‌نفره‌ی خودشان را متشکل از ۴ دروازه‌بان و ۲۶ بازیکن برای شرکت در جام جهانی اعلام کنند. 
همچنین آنها موظف هستند در روز مسابقه، لیست ۲۳‌نفره‌ی بازیکنان خودشان را جهت شرکت در مسابقه اعلام کرده و نهایتا تا ۷۵ دقیقه پیش از شروع بازی، ترکیب ۱۱ نفره‌ی خودشان را اعلام کنند. با توجه به شرایط بیماری کووید، تیم‌ها می‌توانند در صورت ابتلای بازیکنان‌شان به کرونا، بدون محدودیت در تعداد، بازیکنان جدیدی را در لیست خودشان جایگزین کنند.
موضوعی که بدون تردید به نفع تمامی تیم‌ها از جمله تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی که همواره برای اردوهای مربوط به مسابقات انتخابی جام جهانی دغدغه‌ی انتخاب لیست بازیکنان را داشته و با بازیکنان شایسته‌ی متعددی مواجه بوده، می‌تواند با خیالی راحت بازیکنان مورد نظرش را انتخاب کند. 
با توجه به این‌که عمده‌ی بازیکنان تیم ملی در اردوهای اخیر را لژیونرهای فوتبال کشورمان تشکیل می‌دادند، لیست سی‌نفره می‌تواند تا حدود بسیار زیادی امید را در بین بازیکنان شاغل در لیگ کشور زنده کند. مخصوصا که بیست و دومین دوره‌ی لیگ برتر پیش از جام جهانی قطر شروع می‌شود و بازیکنان امید بسیار زیادی دارند تا با درخشش در تیم ‌های داخلی، شانس بیشتر دیده‌شدن و تحمیل خودشان به کادر فنی را بدست بیاورند.
از طرف دیگر، اسکوچیچ هم دست بازتری در انتخاب لیست مورد نظرش خواهد داشت. در حالی‌که به جز یک یا دو پست، در بقیه‌ی پست‌ها بازیکنان در سطح بسیار نزدیکی به یک‌دیگر قرار دارند، حالا سرمربی تیم ملی این فرصت را دارد تا بازیکنان بیشتری را همراه با خودش به قطر ببرد تا هم مصدومیت‌های احتمالی روی عملکرد کلی تیم‌ملی تاثیر آنچنانی‌ نداشته باشد، هم دست او برای  انتخاب سیستم و ارنج کردن تیم باز‌تر باشد و بتواند با خیال راحت‌تری نقشه‌های تاکتیکی‌ مختلف‌اش را را دنبال کند.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها