به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۲۶۳۲
عده‌ای مي خواهند همه چیز را به نفع خود مصادره کنند

افراط گراها باید پاسخگوي اعمالشان باشند

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر در کشور شفافیت و آرامش وجود داشته باشد، افراط گراها نمی‌توانند به دنبال منافع خود باشند و حتی باید نسبت به وقایعی که در گذشته اتفاق افتاده است پاسخگو باشند.
افراط گراها باید پاسخگوي اعمالشان باشند

حسین کاشفی، وجود گروه‌های افراطی و فعالیت چنین گروه‌هایی را دلیلی برای بوجود آمدن عمده مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور دانست و اظهار کرد: این گروه‌ها فقط به دنبال منافعشان هستند و این منافع موجب می‌شود که آنها اجازه ندهند آرامش، منطق و قانون در کشور حاکم شود.
وی افزود: دین ما دین رحمت است و دین افراط گری نیست و ما باید با طالبان و تکفیری‌ها تفاوت داشته باشیم. انقلاب ما هم انقلاب فرهنگی و اخلاقی بوده است و ما می‌خواستیم ادامه‌دهنده راه پیامبر (ص) و امامان باشیم. باید بدانیم که پیامبر (ص) و امامان ما با مخالفان خود چگونه برخورد می‌کردند؛ آنها از گذشت و عفو سخن می‌گویند و ما از بگیر و ببند و تهدید حرف می‌زنیم. 

کاشفی با بیان اینکه "افراط گرایان از منظر دین و منافع ملی به قضایا نگاه نمی‌کنند و به هیچ وجه به فکر رشد و توسعه کشور نیستند"، تاکید کرد: اگر امروز جوانان ما نسبت به برخی مباحث در دین و انقلاب مسأله دارند، به دلیل وجود همین برخوردهای تند و افراطی بوده است. همچنین اگر امروز می‌بینیم که همه در خارج می‌خواهند در برابر ما قرار بگیرند، در همین راستا بوده است. بنابراین باید بکوشیم تا ثابت کنیم اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعی است دولتی که از زمان شکل‌گیری آن مدت زیادی نگذشته است، مسأله و مشکلاتی داشته باشد؛ البته ما نمی‌گوییم که کار بدون اشکال و نقص است و حتماً باید با انتقادهای درست و کارآمد به دولت تذکر داده شود، اما نباید به دنبال این بود که مانعی برای آن ایجاد کنیم و با دخالت در کار وزرا و شرکت‌ها به نوعی عمل کنیم که کسی نتواند تصمیم بگیرد و کاری انجام دهد. وی با تاکید بر اینکه "در درجه اول باید آرامش را در کشور ایجاد کنیم"، گفت: باید با هر فرد یا گروهی که به دنبال برخوردهای افراطی است، اول از همه با امر به معروف تذکر داد و بعد از آن از طریق میزگردها و جلسات مختلف بتوان منطق را حاکم کرد. باید این افراد را برای گفت‌وگو دعوت کرد تا از این راه مردم هم آنها را بشناسند و بدانند که این دسته چه برخوردهایی دارند.

کاشفی ادامه داد: در همین راستا دیدیم که در راهپیمایی 22 بهمن امسال که متعلق به همه ملت ایران است، عده‌ای به دنبال این بودند که همه چیز را مصادره کنند؛ گویی باید در همه موارد از جمله شرکت در این گونه مراسم از آنها اجازه گرفت. با این وجود می‌توان گفت که یکی از گرفتاری‌های عمده کشور ما وجود گروه‌های افراطی و مشکلاتی است که آنها پدید آورده‌اند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "افراطیون فقط به ظاهر از دین، انقلاب و دفاع از امام و رهبری حرف می‌زنند"، گفت: این در حالی است که امام (ره) و رهبری می‌خواهند که قانون امنیت و آرامش در کشور حاکم شود.

وی افزود: اگر در کشور شفافیت و آرامش وجود داشته باشد، افراط گراها نمی‌توانند به دنبال منافع خود باشند و حتی نسبت به وقایعی که در گذشته اتفاق افتاده، از جمله حمایت‌هایی که از دولت‌های نهم و دهم یا سکوتی که داشته‌اند، باید پاسخگو باشند. بنابراین به جای پاسخگویی سعی می‌کنند فضایی را ایجاد کنند تا از این موضوعات فرار کنند و البته خود را در موضع یک منتقد قرار دهند. کاشفی همچنین درباره نقش رسانه‌ها از جمله صداوسیما برای گسترش شفافیت و آرامش و نفی افراط، گفت: آیا ما می‌خواهیم کاری کنیم که جوانان ما با انگیزه باشند یا اینکه کاری کنیم تا مهمترین سرمایه‌های کشور از کشورمان خارج شوند؟ در این راستا رسانه ملی به وظیفه خود عمل نمی‌کند در حالی که باید در خدمت جامعه و مردم باشد و نباید این طور باشد که رسانه ملی در یک طرف قرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه "اگر صداوسیما بتواند نقش ذاتی خود را به درستی ایفا کند می‌تواند در جهت از میان رفتن گروه‌های افراطی مؤثر باشد"، تصریح کرد: این در حالی است که در دوران دولت قبل شاهد بودیم که رسانه ملی به دنبال حمایت از دولت بود. رسانه ملی باید طوری عمل کند که مردم احساس کنند کشور متعلق به خودشان است و می‌توانند در چنین کشوری به درستی نقد و در چارچوب قانون، فعالیت کنند.

مرجع : ايسنا