به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۲۶۳۵۸
زنجیره تولید ثروت باید متحول شود

مدیریت جهادی ماموریت پشت هیچ دری نمی‌ماند

مدیریت جهادی ماموریت پشت هیچ دری نمی‌ماند
گروه اقتصادی: معاون اقتصادی دولت گفت: زنجیره قبلی خام فروشی بود که در این زمینه اسراف فروان است و صرفه‌جویی وجود ندارد. در فرهنگ خام فروشی وجدان کاری و کرامت انسانی از بین می‌رود اما در اقتصاد نوین ایران که منابع تبدیل به سرمایه و سرمایه تبدیل به تولید می‌شود، مصرف‌گرایی کنار می‌رود.به گزارش ایلنا،  محسن رضایی در هشتمین مدیریت جهادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مدیریت جهادی در مقابل مدیریت دیوانی است و تفاوتش هم در این است که مدیریت جهادی ماموریت دادن است و مدیریت دیوانی تشریفاتی و رفع تکلیف است، مدیریت جهادی سر از پا نمی‌شناسد و یکپارچه عشق و تلاش است.  

معاون اقتصادی دولت بیان کرد: مدیریت جهادی ماموریت می‌دهد و می‌پذیرد و در تلاش شبانه‌روزی است و پشت هیچ دری نمی‌ماند چراکه با فکر و یا با روحیه و غالباً با هر دو عبور می‌کند.وی ادامه داد: مدیریت جهادی ریشه در جنگ دارد که شهادت‌طلبی در اوج بود، اگر از زمین راه بسته بود در دریا و آسمان پیدا می‌کردیم وظیفه شما مدیران هم همین است. تحول و انقلاب اقتصادی از فکر و انگیزه آغاز می‌شود.

رضایی گفت: وضعیت اقتصادی ما در ۱۰۰ سال گذشته این بود که منابع طبیعی را می‌فروختیم، هنگامی به مواد خام می‌رسیم و استفاده می‌شود باید جور دیگری باشد منابع تبدیل به درآمد و سپس سرمایه شود، زنجیره تولید ثروت باید متحول شود.

وی افزود: زنجیره قبلی خام فروشی بود که در این زمینه اسراف فروان است و صرفه‌جویی وجود ندارد. در فرهنگ خام فروشی وجدان کاری و کرامت انسانی از بین می‌رود اما در اقتصاد نوین ایران که منابع تبدیل به سرمایه و سرمایه تبدیل به تولید می‌شود، مصرف‌گرایی کنار می‌رود. باید یک تحول اساسی در اقتصاد به وجود بیاوریم که روی نسل‌های کشور بتواند اثر داشته باشد، ما هم در دولت اصلاحات اقتصادی را شروع کردیم که اولین حوزه آن هم تجارت است. همانطور که می‌دانید اولین تولید ایران تجارت و ترانزیت است که باید به آن اهتمام ورزید، زمانی به این ترانزیت زمینی ایران آسیب وارد شد که کشتی‌ها راه افتاد.
برچسب ها: محسن رضایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها