به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۲۲:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۲۶۶۷۱

من نخبه، تاریخ‌شناس و روشنفکر! حامی پوتین و روسیه‌ام! بایدحمله می‌کرد!

گروه سیاسی: یک فعال رسانه‌ای شاغل در شرکت ایران‌خودرو  از اشغالگری و تجاوز نظامی پوتین در اوکراین حمایت کرد و گفت: هرکسی در ایران دنبال دموکراسی است، باید ضدآمریکایی باشد و باید سمت روسیه را بگیریم!
من نخبه، تاریخ‌شناس و روشنفکر! حامی پوتین و روسیه‌ام! بایدحمله می‌کرد!
سعید لیلاز در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: به باور من عملکرد دولت و حکومت ما در ماجرای این بحران بسیار هوشمندانه و دقیق بوده است. فردیناند لاسال آلمانی می‌گفت مهم‌ترین اصل هر قرارداد لوله توپ است و این درسی است که بحران اوکراین برای ما دارد. هر آدم عاقلی جای پوتین بود، حمله می‌کرد؛ شما کتاب «روسیه و غرب‌انگاری» نوشته دکتر ژند شکیبی را که نویسنده ایرانی است و تسلط عالی به زبان روسی دارد و ساکن ایران هم نیست، بخوانید ببیند چه خبر است. در این کتاب می‌نویسد که رفتار غرب پس از فروپاشی چنان رذیلانه بود که شکل‌گرفتن پوتین پاسخی به این ذلت بود. وی در توجیه و ماله‌کشی جنایت ضدبشری پوتین در کشتار بیرحمانه و ویران کردن یک کشور همسایه می‌گوید: دوستی که گفته بود پوتین اقتدارگراست، نمی‌داند که اقتدارگرایی ذاتی نیست و محصول شرایط است. اگر تاریخ روسیه پس از فروپاشی را بخوانید، می‌بینید که ملت روسیه بار‌ها سراغ غرب‌گرا‌ها رفتند که من الان معتقدم این‌ها حقوق‌بگیر سیا بودند و روسیه را تمام‌قد در اختیار آمریکا قرار دادند!
 
این عضو حزب کارگزاران در ادامه تخیل‌پردازی‌هایش افزود: من در سال ۹۷ میلادی سفری به روسیه داشتم، صف چند‌کیلومتری وجود داشت و این صف چه بود؟ مک‌دونالد و من خیلی کنجکاو شدم و از یک نفر پرسیدم که از چه ساعتی اینجا آمدی؟ گفت از ۳:۰۰ شب. از سه نصف‌شب در صف بود، برای اینکه یک ساندویچ بگیرد و گاز بزند، چون فکر می‌کرد سعادت در غرب‌گرایی است. برآمدن پوتین پاسخی به این فضا بود؛ پاسخی به این بود که روس‌ها دربست گاردشان را برای غرب باز کردند و غرب چیزی جز مشت آهنین برای آن‌ها نداشت. بوش پدر و کلینتون راهی جز پناه به پوتین برای مردم روسیه نگذاشتند. آن دوستی که می‌گوید روس‌ها ذاتا غیردموکرات هستند که معنی آن این است هرکس طرفدار غرب و آمریکا نباشد، ضد‌دموکراسی است، البته من اصلا آن را قبول ندارم و اتفاقا برعکس به نظرم هرکسی در ایران دنبال دموکراسی است، باید ضد‌آمریکایی باشد، می‌خواهم بگویم رفتار کنونی روسیه بازتاب رفتار آمریکاست! ...  سیاست عرصه قدرت است و نه اخلاق و اگر هم بحث اخلاقی را بخواهیم پیش بگیریم، اتفاقا باید سمت روسیه را بگیریم؛ البته من به‌عنوان تاریخ‌شناس! می‌توانم این حرف را بزنم! ... من نخبه!!، منی که ادعای روشنفکری! می‌کنم، همان‌قدر که نباید دنبال عوام بروم، نباید دنبال دیپلمات‌ها هم بروم؛ چون دیپلمات نیستم. ...

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۴:۴۶
تو رانت‌خوار عوضی از پوتین حمایت نکنی، کی حمایت بکنه؟ خدا کند آه این کودکان و زنان و پیرمردان بی گناه که توسط پوتین روانپریش به خاک و خون کشیده و کشورشان را ویران کرد، دامان امثال تو بی‌وجدان را بگیره. آمین یا رب العالمین (384835)
سعید
United States
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۵:۴۴
این آقا را زیاد تحویل نگیرید. یک زمانی توهم اقتصاددان بودن داشت و در روزنامه ها حضوری پررنگ همراه با آقای قوچانی. اما به مرور معلوم شد که بیشتر نان به نرخ روز خور است تا مدافع حق و حقیقت. خدا را شکر به پست و منصب هم که رسیده. (384837)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۵:۵۰
نمی دانستم اینقدر بی سوادی که منافع کشورت به دیگر کشورها بفروشی برایت متاسفم دریا خزر را گرفت حق اکتشاف نداریم حق صادرات گاز به اروپا نداریم ضد هوای ۴۰۰خریدیم ۳۰۰از رده خارج داد ووووووطن فروش (384838)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۵:۵۹
کی به شما گفته نخبه!!!! (384839)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۶:۳۴
به نظرمن. هیچ ادم کشی. هیچ تخریبی. هیچ تجاوزی. جای. تو جیه ند ارد. ننگ بر پوتین. ننگ بر امریکا. ننگ بر هر متجاوزی. در طول. تاریخ. بشریت (384840)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۶:۵۴
جناب لیلاز شما نخبه نیستی بلکه پخمه هستی چون حتی یک بچه 5 ساله هم درک این مطلب را داره که تجاوز و تهاجم روسیه به اوکراین عملی زشت و غیر انسانیه اما امثال حضرتعالی شرفت را زیر پا میزاری واقعا این عمر محدود به این ذلت تن دادن ارزش داره حداقل انسان باشید بخدا ارزش باید در نزد مردم باشه نه جای دیگر (384846)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۹:۴۸
آفرین واقعا ایشان پخمه میباشد وعلاوه بر پخمه بودن چاپلوس و پاچه خوار هم هست بیشتر بدرد چراندن گاو میخوره چون شبیه گاو هم هست (384862)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۷:۱۰
اگه پوتین به کشورت حمله میکرد و زن و بچه ات رو....خوب بود (384848)
عوام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۷:۱۲
توجیه تجاوز کشتار وویرانی احمقانه ترین توجیه ایشون هم قبلا افاضه فرموده بودند اگه تا شهریور دوام بیاوریم اقتصادمان چه وچه میشود مایه خجالته بابا ترا خدا یکی از زیر خجالتی ایشون در بیاد وپستی تعارف کنه تا این بشر کمتر دچار هذیان بشه (384849)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۳:۰۷
افرین الان یادم که قبلا در مورد اقتصاد چه چرندیاتی گفته بودداحسنت به خوب نکته ای اشاره کردید...احسنت عزیز (384877)
الف.میم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۷:۵۱
شما اخبار را جانبدارانه نوشته و خواننده را به سمت خودتان اجبار می‏‏‌کنید و این درست نیست. زود هم قضاوت می‌کنید و شاید در حمله آمریکا به عراق هم به کمک صدام می‌رفتید. بهتر است در نحوه پوشش خبری‌تان تجدید نظر کنید. (384851)
رزا
Canada
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۸:۵۹
چون هميشه شکم برات مطرح بوده و تکنولوژى غرب را هم از ديد شکمى نگاه مى کنى و مک دونالد رو فقط ديدى اما بصيرت ندارى که به عنوان مثال تلفن موبايل که ميلياردها نفر از آن دارند بهره مى برند پوتين و همفکران او نقشى درش نداشته اند. روسيه و امثال اينها فقط تو فکر بمب و موشک و از اين حرفا بوده اند که دنيا را به گروگان بگيرند همانطور که جدشون استالين براى خودش امپراطورى شرق از روسيه تا آلمان شرقى تشکيل داده بود اما کشور هاى تحت سلطه او اينک آزاد شده و حکومت خود را دارند و پوتين دنبال اهداف استالين است. (384855)
Seydal
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۹:۱۰
همیشه متوهمید و چرت می فرمایید (384857)
Seydal
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۹:۱۰
همیشه متوهمید و چرت می فرمایید (384858)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۹:۲۲
درود _ به هر حال و در هر شکل در همه ادوار روسیه در ایران پیاده نظام داشته- قبل از انقلاب اکتبر روسو فیلها-یک زمان حزب توده و حالا سینه چاک های راست که همان ادبیات حزب توده را به زبان قرن 21 واگویه میکنند- افسوس (384860)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۹:۵۹
جناب آقای ویلان (لیلاز)شما نخبه نیستی پادشاه پاچه خوارها و چاپلوسها هستی .......... که نداری (384867)
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۰:۴۷
منفور تر و معلون تر از دیکتاتور های تاریخ و فاشیست ها و همه ی ئیسم ها . اشخاص دچار توهم علم هستند ... حیف که نمیشه فوش داد خدا وکیل هرچی فوش به گوشتون خآقای محترم انشاله (384872)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۱:۲۶
آدم خود فروخته!!! (384873)
رئیس زاده
United States
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۳:۰۵
این مرد دارد چرت می گوید بخدا
نان به نرخ روز می خورد
اصلا همین ها پدر صاحب اصلاح طلبان را در اوردند
این مرد دوزیست بوقلمون صفت...فقط کارش سو استفاده هست!!!!
سخنانش جدا چندش اور و تهوع امیز!!!!!! (384875)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۳:۰۶
... نگو‌.تو نخبه ای؟پخمگی از سر و کلت میباره (384876)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۳:۲۷
آقای لیلاز به نظر می رشد آن چیزی را که مصرف کردی ناخالصی داشته است، حالت را خراب کرده، از این یه بعد از جای مطمئن بخر. (384878)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۲:۰۸
😂😂😂😂😂😂👌👌👌👌👌👏👏👏 (384885)
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۲۳:۳۰
چیزی نیست فقط ایشون قرصاش رو به موقع نخورده. (384879)
صادق محسني
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۰:۴۳
تو نه نخبه هستي و نه روشنفكر . براي تامين سفره ، جه بدبختي مي كشي واقعا . (384881)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۱:۱۲
وای خدا میگه من نخبه!!! میگه من روشنفکر!!!!! (384882)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۱:۴۱
تجاوز روسیه به اوکراین محکوم است، اما نباید شیطنت آمریکا و گسترش ناتو به سمت روسیه و حماقت زلنسکی در عدم برقراری توازن در سیاست خارجی و بازیچه شدن وی را نادیده گرفت...
در سخنان آقای لیلاز حقایقی وجود دارد که قابل نفی نیست ...
از تارنمای محترم بهار نیوز انتظار می رود که از رفتارهای احساسی و برخوردهای سیاسی پرهیز کند و رسالت اطلاع رسانی و روشنگری همراه با رعایت عدالت و انصاف را بیش از پیش در پیش گیرد و تحلیل های منطبق بر وافعیات و همراه با منطق و استدلال قوی ارائه کند... (384884)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۲:۴۲
خاک بر سر تو ای نخبه
انسانیت چی میشه؟ (384886)
دارا
United States
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۳:۳۰
متاسفم واقعا
ایشان چشمشان را به جنایات پوتین در سوریه ، چچن و اوکراین بسته اند ، خوب انتظاری نیست ایشان هم مصلحت شخصی را ترجیح می‌دهند گویا . مهم این است که ایشان سعید باشند . نه مثل ما همیشه در تهدید . (384887)
دارا
United States
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۳:۳۰
متاسفم واقعا
ایشان چشمشان را به جنایات پوتین در سوریه ، چچن و اوکراین بسته اند ، خوب انتظاری نیست ایشان هم مصلحت شخصی را ترجیح می‌دهند گویا . مهم این است که ایشان سعید باشند . نه مثل ما همیشه در تهدید . (384888)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۷:۵۲
جنگ، جنگ است، جنگ مشروع و غیر مشروع نداریم. هر جنگی محکوم است بدون قید و شرط چه در اوکراین چه یمن چه فلسطین چه آفریقا و... (384892)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۸:۲۷
مساله گرفتن طرف حق نیست و این که کی حق داره! مساله گرفتن طرف ایران و گرفتن حق ایرانه! (384893)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۸:۴۱
نخبه!!!! چه اعتماد به سقفی! پخمه ای بیش نیستید (384895)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۰۸:۴۲
سیاست دشمن دشمن من دوست من است یه روزی کار دستتون خواهد داد (384896)
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۰:۴۱
ببینم دوست عزیز حالا چون آمریکا بد هست،،باید از تجاوز روسیه به اوکراین خوشحال باشیم؟ از کشته شدن مظلوم خوشحال باشیم؟ الان زن و بچه تو هم اونجا زیر بمب و موشک میمردن همینو میگفتی؟ حالا آمریکا بد هست باید ما هم بریم یمن جنگ راه بندازیم توسوریه تو فلسطین؟ بعدشم چرا شماهرجا کم میارید گردن آمریکا میندازید، آمریکا بده خب شما خوب باشید،،خوب باشید دنیا خوب بودن روازشما یادبگیره،،بخدا شما هم دست کمی از آمریکا ندارید،،گاهی بدتراز آمریکا می‌شید شما (384906)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۰:۵۰
تو یک چپگرا چپ زده عامل چپی که آخرش چپ میشی. (384907)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۱:۵۳
خدا /قران /اخلاق پیامبر رحمت/ علی /امام / قانون /چه میگه میگه زودتر بزنی بردی یا زرنگتری چرا در این جاها استناد به اسلام وو..... نمیکنید فقط برای حجاب ونماز وخمس و..... انهم برای نابودی ایمان جوانان اگر الان پیامبر یا امام علی ویا امام بود بدون ملاحظه سیاسی وشفاف تجاوز وتجاوزگر را محکوم میکرد استناد ایشان بجای موارد یاد شده کتاب یک نفر ناشناس است (384914)
منوچهریان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۳:۲۳
به نظر میرسداقای لیلاز خیلی امربرایشان مشتبه شده است که بانام بردن از دو کتاب وروشنفکردانستن خود برای
یک ملت تعیین تکلیف کند یاروحانی رابا مرحوم مصدق مقایسه بکند (384915)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۳:۵۰
اگر بگیم تنها خوبیه حمله پوتین آدم کش به اکراین دیده شدن پیاده نظام خاموشش در سراسر جهان بود. (384917)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۸:۱۹
خیلی به این بیچاره سخت نگیریم، کاری که کرده فقط این بوده که متنی که از طرف سفیر روسیه به او داده شده، آنرا ترجمه و با اجازه و دستور جناب سفیر آنرا منتشر کرده، او فقط حق ترجمه گرفته و حقوق مالکانه این متن همچنان متعلق به سرور و مولایش یعنی سفیر روسیه میباشد. (384923)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲۲:۲۸
تو نقطه ات افتاده عزیز (384931)
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۲۳:۴۴
هویت ایشان با توجه به مأموریت های محول شده به او طی سالهای اخیر مشخص میشود. برای مثال با ظریف مصاحبه میکند و بعداً این مصاحبه در اختیار رسانه ها قرار میگیرد. ظریف به عنوان یک عنصر غربگرا از حلقه خودی ها طرد و به یک مهره سوخته تبدیل میشود و با این تاکتیک خطر کاندیدا شدن و خدای نکرده رئیس جمهور شدن او برطرف میشود. اینگونه نخبگان تاریخ ‌شناس و روشنفکر، کارگزاران شایسته ای هستند و طبعاً در قلب نورانی پوتین و سفیر روسیه جای دارند. (384935)
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۳
باید ببینیم این لیلاز ... کجا و در کدام دانشگاه درس خونده تا در اون دانشگاه را گل بگیریم البته ایشان بیشتر در دانشگاه پاچه خواری درس خوانده و تخصص چاپلوسی را در چند مرحله گرفته ننگ بر تفکر .... (384946)
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۸:۴۳
خاک توی سرت . خائن وطن فروش (384955)
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۹:۱۱
ما پیروان مولا علی ع و امام حسین ع با هر گونه ظلم وتهاجم به خانه وکاشانه مردم بی گناه در هر کجای دنیا چه یمن چه اوکراین چه عراق و افغانستان به شدت مخالفیم وتهاجم را هر کس یا کشور دیکتاتوری باشد به شدت محکوم می کنیم ومتهاجم باید در دادگاه محاکمه گردد (384957)
فرهاد راد
United States
۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ۰۰:۵۲
بی.... (384988)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها