به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۲۶۸۲۱

کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی

کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی
گروه اقتصادی:قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷ دلار و ۵۰ سنت کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به رقم ۹۵ دلار و ۵۱ سنت رسید. بنابر اعلام پایگاه اینترنتی oilprice.com تا ساعت ۱۹ روز ۱۵ مارس ۲۰۲۲ به وقت جهانی (UTC)، ۲۲:۳۰ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) با ۸ دلار کاهش نسبت به معاملات روز قبل، به ۹۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۷ دلار و ۵۰ سنت کاهش نسبت به معاملات روز گذشته به رقم ۹۵ دلار و ۵۱ سنت رسید.در خبری دیگر؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: اتحادیه اروپا معامله با شرکت‌های نفت و گاز روسیه شامل روس نفت، ترانس نفت و گازپروم را غیر از موارد مربوط به سوخت‌های فسیلی و دیگر مواد خام را منع کرد.

اتحادیه اروپا همچنین سرمایه گذاری در شرکت‌های نفت و گاز روسیه شامل روس نفت، ترانس نفت و گازپروم را منع کرد.از سوی دیگر؛ پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع گزارش داد: عربستان سعودی فعالانه با پکن وارد گفتگو شده است تا بخشی از پول فروش نفت به چین را به یوان دریافت کند؛ این اقدام خدشه دیگری بر سلطه دلار آمریکا بر بازار جهانی نفت و نشانه دیگری از تغییر از سوی بزرگترین صادرکننده نفت خام به آسیا است.

وال استریت ژورنال افزود: افراد مطلع در این زمینه گفتند، گفتگوها با چین بر سر قراردادهای نفتی بر پایه یوان در طول ۶ سال گذشته در جریان بوده، اما امسال و به دلیل نارضایتی فزاینده سعودی‌ها نسبت به تعهدات بلندمدت امنیتی آمریکا در خصوص این پادشاهی سرعت گرفته است.
برچسب ها: نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها