به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۲۶۸۲۸

چند ترفند کاربردی خانه تکانی نوروز

چند ترفند کاربردی خانه تکانی نوروز
گروه جامعه: با فرارسیدن نوروز هر ساله بانوان ایران زمین با تمیز کردن خانه به پیشواز بهار می‌روند. اصطلاح خانه تکانی برای هر ایرانی واژه‌ای آشنا است، اما شاید برای برخی واژه‌ای بی معنا باشد. خانه تکانی کردن به معنای تکان دادن خانه نیست بلکه به معنای تمیز کردن و در صورت امکان عوض کردن بعضی از وسایل کهنه خانه با وسایل جدید و به روزتر است. همانطور که میدانید با نزدیک شدن به نوروز و فرارسیدن فصل بهار هر بانوی ایرانی احتیاج به انجام کار‌هایی برای استقبال کردن از این فصل را دارد. با ما همراه باشید تا بهترین ترفند‌های خانه تکانی کردن در نوروز را با هم مرور کنیم.

· تمیز کردن شیشه‌ها: تمیز کردن شیشه‌ها قبل از عید نوروز یکی از اصلی‌ترین کار‌ها در هر خانه ایرانی است. برای تمیز کردن شیشه‌ها ابتدا با یک دستمال خشک خاک شیشه را بگیرید. اکنون نوبت به درست کردن محلول جادویی برای تمیز کردن شیشه‌ها است. با استفاده از سرکه سفید، آبلیمو و مقداری آب می‌توانید محلولی درست کنید که در صورت دسترسی نداشتن به شوینده‌ها بهترین عملکرد را برای پاک کردن شیشه‌ها دارد.

· تمیز کردن کابینت‌ها: برای پاک کردن کابینت‌های آشپزخانه با توجه به نوع کابینت باید ماده شوینده کارآمدتر را انتخاب کنید. اگر کابینت‌ها از جنس ام دی اف هستند بهترین روش پاک کردن آن‌ها با استفاده از اسپری‌های شوینده کابینت‌های چوبی است که در اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌شوند. دقت کنید که اگر از پاک کننده‌های شیمیایی برای تمیز کردن ام دی اف استفاده کنید به مرور رنگ ام دی اف را تغییر می‌دهند. ولی اگر کابینت‌ها از جنس فلزی هستند می‌توانید با مخلوط کردن کمی جوش شیرین با آب به همراه سرکه سفید کابینت‌ها را برق بیندازید.

· تمیز کردن درز کاشی‌ها: پاک کردن درز‌های کاشی در آشپزخانه یکی از بزرگترین دغدغه‌های همه خانم‌ها است. شما می‌توانید با مخلوط کردن آب و جوش شیرین ماده خمیری شکل بسازید که اگر آن‌را در درز کاشی‌ها بزنید پس از گذشت ۲۰ دقیقه اثری از لکه‌ها باقی نخواهد گذاشت. سپس می‌توانید با استفاده از اسپری‌های تمیز کننده کاشی موجود در بازار و یا به همراه مخلوطی از سرکه سفید و آب سطح روی کاشی‌ها را تمیز کنید.

· تمیز کردن لوسترها: اگر مایل به تمیز کردن لوستر‌ها و یا لامپ‌های موجود بر روی سقف خانه هستید پس از قطع کردن جریان برق در کل خانه می‌توانید با استفاده از دستمال آغشته به سرکه لوستر‌ها و لامپ‌ها را برق بیندازید.
· تمیز کردن پرده‌ها: برای شستن پرده‌ها بهتر است که آن‌ها را در آب ولرم قرار دهید تا گرد و غبار موجود بر سطح روی آنان تمیز شوند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه آب را عوض کنید و آن را با آب گرم پر کنید. کمی نمک داخل آب بریزید تا از کدر شدن رنگ پرده‌ها جلوگیری کند. سپس می‌توانید با استفاده از آب و صابون پرده‌ها را شستشو دهید. پرده با توجه به نوع پرده حساسیت‌های مخصوص به خودش را دارد. پیشنهاد ما به شما این است که شستن پرده‌ها را به یک خشکشویی معتبر در محل زندگیتان محول کنید.
برچسب ها: خانه تکانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها