به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۲۶۹۱۳

ملکه انگلیس به بایکوت روسیه پیوست

ملکه انگلیس به بایکوت روسیه پیوست
گروه بین الملل: ملکه انگلیس هم به بایکوت فرهنگی روسیه پیوست و اجازه نداد یک سری شمشیر و کلاه سواره‌نظام و دستکش دوئل برای نمایش به موزه‌هایی در مسکو انتقال یابند.
 مجموعه کلکسیون دربار سلطنتی انگلیس موسوم به «رویال کالکشن» با قرض دادن سه سلاح و قطعات زره متعلق به قرن هفدهم به موزه‌های کرملین به منظور شرکت در نمایشگاهی با مضمون دوئل موافقت کرده بود.اسپانسر این برنامه علی‌شیر عثمانف، الیگارش روس بود که پس از آغاز جنگ در اوکراین تحریم شد. به دنبال تحولات اوکراین، مجوز انتقال این شمشیرها و ادوات برای حضور در آن نمایشگاه در اواسط فوریه لغو شد.
این تصمیم که با اقدام دیگر نهادهای اروپایی در خروج از این نمایشگاه همزمان شد، موجب شد تا مراسم افتتاحیه که چهارم مارس بود به تعویق بیفتد و فعلا زمان دیگری برای آن تعیین نشده است.
مدیریت موزه‌های کرملین با انتشار بیانیه‌ای گفت: هسته‌ این پروژه متشکل از آثار نمایشی از موزه‌های اروپایی بود که به دلیل شرایط ژئوپولیتیکی انجام نشد.همچنین سخنگوی کلکسیون الیزابت دوم، ملکه انگلیس به گاردین گفت: تصمیم برای لغو قرض دادن این آثار در اواسط فوریه گرفته شده است.
علی‌شیر عثمانف که ارتباطاتی با باشگاه فوتبال اورتون دارد و پیشتر هم با آرسنال در ارتباط بود، به تازگی به همراه دیگر شخصیت‌های سیاسی و تجاری در لیست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته است. ارزش دارایی‌های افراد تحریم‌شده به دست انگلیس ۱۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود و این دارایی‌ها بلوکه شده و آنها از ورود به این کشور منع ‌شده‌اند.  

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها