به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۷ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۳۲۷۱۴۲

بلغارستان ۱۰ دیپلمات روس را اخراج کرد

بلغارستان ۱۰ دیپلمات روس را اخراج کرد
گروه بین الملل:  دولت بلغارستان تصمیم گرفته است ۱۰ دیپلمات روس را پس از متهم شدن آنها به انجام "فعالیت های ناسازگار با وضعیت دیپلماتیک آنها" اخراج کند.
الئونورا میتروفانوا  گفت: ما این اقدام را به عنوان یک اقدام "بسیار غیردوستانه" در نظر می‌گیریم و حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می‌دانیم.
از سوی دیگر  بویکو بوریسوف، نخست وزیر سابق بلغارستان نیز در پی تحقیقات دفتر دادستانی اتحادیه اروپا، در جریان یک عملیات پلیس در سراسر این کشور بازداشت شد.
وزارت کشور بلغارستان اعلام کرد که بوریسوف  به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شد. در این گزارش در مورد اتهامات وارده به وی توضیح بیشتری داده نشده است.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه، "یک عملیات گسترده نیروهای ضابط قانون در ارتباط با ۱۲۰ پرونده دفتر دادستان عمومی اروپا در بلغارستان در حال انجام است."
کریل پتکوف، نخست وزیر کنونی بلغارستان در یک پست در فیسبوک نوشت: هیچ کس بالاتر از قانون نیست.بوریسوف ۶۲ ساله، به همراه سایر اعضای حزب مخالف راست میانه او (GERB) از جمله وزیر سابق دارایی، رئیس سابق کمیسیون پارلمانی بودجه و مشاور رسانه ای بوریسوف، بازداشت شده است.
پلیس از اظهارنظر در مورد انگیزه انجام این دستگیری ها خودداری کرد، اما رسانه های محلی گفتند که این موارد مربوط به "سوء استفاده از کمک‌های اتحادیه اروپا" است.
رسانه ها از اجرای عملیات‌های تفتیش و توقیف از سوی پلیس در چندین شهر مختلف این کشور خبر دادند
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها