به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۸:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۲۸۹۶۶

موافقت با افزایش حمایت نظامی از اوکراین

موافقت با افزایش حمایت نظامی از اوکراین
گروه بین الملل: با ادامه تجاوز نظامی روسیه به اوکراین که خسارت‌ها و تلفات زیادی داشته همبستگی جهانی با این کشور افزایش می‌یابد. شرکت‌کنندگان در یک کنفرانس بین‌المللی متعهد شده‌اند، کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش دهند.کشورهای حاضر در کنفرانس بین‌المللی کمک‌کنندگان به اوکراین که با هماهنگی بریتانیا برگزار شد متعهد شدند، کمک‌های نظامی بیشتری در اختیار این کشور قرار دهند.
در بیانیه‌ای که وزارت دفاع دولت بریتانیا منتشر کرد آمده است، شرکت‌کنندگان در کنفرانس متعهد شدند بسته کمک‌های نظامی به اوکراین را گسترش دهند و راه‌های جدیدی برای تقویت توان نیروهای مسلح اوکراینی در بلندمدت بیابند.در این بیانیه تاکید شده که کمک‌های در نظر گرفته شده از جمله شامل سامانه‌های دفاع ضدهوایی و دریایی، توپخانه، خودروی زرهی و همچنین آموزش و پشتیبانی لجستیکی می‌شود.گفته می‌شود نمایندگان بیش از ۳۵ کشور در این کنفرانس شرکت کرده‌اند. بریتانیا اعلام کرد که افزون بر این کمک‌ها، همراه با لهستان، آمریکا و دیگر متحدان برای فراهم کردن زمینه کمک‌های بین‌المللی به اوکراین در چشم‌انداز بلندمدت تلاش می‌کند.

عزم ایتالیا برای برخورد سخت‌تر با الیگارش‌های روسی
ایتالیا قصد دارد برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با شدت هر چه تمام‌تر با الیگارش‌های روسی برخورد کند.لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا  می‌گوید، این کشور به طور جدی به تعهدات بین‌المللی خود در ارتباط با تحریم‌ها علیه روسیه و توقیف دارایی‌های افراد تحریم شده پایبند است.او همچنین گفته است، در هفته‌های گذشته تعداد زیادی ویلای لوکس و قایق‌های تفریحی متعلق به الیگارش‌های روسی در ایتالیا توقیف شده‌اند.به گفته وزیر خارجه ایتالیا ارزش مجموع دارایی‌هایی که پس از حمله روسیه به اوکراین در این کشور توقیف شده تا امروز به ۹۰۰ میلیون یورو می‌رسد. او افزود، ایتالیا در این زمینه قاطع و سریع عمل کرده و همین روش را ادامه خواهد داد.

خطر حمله هوایی به کی‌یف همچنان بسیار زیاد است
دولت ایالات متحده برآورد می‌کند که خطر حمله هوایی روسیه همچنان به میزان زیادی پایتخت اوکراین را تهدید می‌کند.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید، صحبت‌های مسکو درباره کاهش تنش در حوالی کی‌یف "لفاظی زیبا" است اما معنای آن این نیست که تهدید حمله هوایی کاهش یافته است.
این مقام پنتاگون هشدار داد، با وجود کاهش حضور نظامیان روسی در حومه شهر کی‌یف، ارتش روسیه همچنان پایتخت اوکراین را با حمله هوایی تهدید می‌کند.
 در ۲۴ ساعت گذشته تعداد عملیات هوایی نظامیان روسی در اوکراین به مراتب افزایش یافته است.برخی منابع معتقدند که عقب‌نشینی نیروی زمینی ارتش روسیه از اطراف کی‌یف به دلیل ناکامی در تصرف این شهر بوده و نظامیان روسی ضمن تمرکز بر هجوم به شرق اوکراین خود را برای حمله‌های هوایی گسترده آماده می‌کنند.

انتقاد از بلژیک به خاطر تجارت الماس با روسیه
رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به نمایندگان پارلمان بلژیک با اشاره به ادامه درگیری‌های شدید در شهر محاصره شده ماریوپول گفت، مدافعان این شهر برای آزادی و علیه ستمگری می‌جنگند.
ولودیمیر زلنسکی اظهار داشت، در مقابل این افراد کسانی هم هستند که چنان به آزادی عادت کرده‌اند که حتی متوجه نمی‌شوند جنگیدن برای آن چه ارزشی دارد.او افزود، این جهان کسانی است که گمان می‌برند الماس روسیه در شهری مانند آنتورپ از جنگ در شرق اروپا اهمیت بیشتری دارد.بندر آنتورپ پرجمعیت‌ترین شهر بلژیک است و از قرن شانزدهم به این سو مرکز بین‌المللی داد و ستد الماس به شمار می‌رود و "پایتخت الماس جهان" خوانده می‌شود.اتحادیه اروپا در چهارمین بسته تحریمی خود علیه مسکو در میانه ماه مارس صادرات الماس به روسیه را ممنوع اعلام کرد، اما واردات الماس خام روسی به آنتورپ، که برای بلژیک اهمیت زیادی دارد همچنان مجاز است.الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک به تازگی چند بار تاکید کرده است که کشورش تدابیر تنبیهی علیه مسکو و در ارتباط با الماس را بلوکه نخواهد کرد.

آزادسازی "تاریخی" ذخایر استراتژیک نفت آمریکا
بر پایه اعلام کاخ سفید با توجه به افزایش شدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین، آمریکا بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد می‌کند.
ایالات متحده قصد دارد طی شش ماه روزی یک میلیون بشکه نفت از ذخایر خود را آزاد کند. کاخ سفید این کار را "بزرگ‌ترین آزادسازی ذخایر استراتژیک در تاریخ" توصیف کرد.  

  هر سنت برای روسیه "پول خون‌آلود" است
ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف با تاکید از شرکت‌های آلمانی خواست هر گونه فعالیت تجاری و اقتصادی با روسیه را کاملا متوقف کنند.کلیچکو در پیامی که از طریق ارتباط ویدئویی به طور زنده در نشست شورای شهر هانوفر پخش شد گفت هر یورو و هر سنتی که فدراسیون روسیه به دست می‌آورد نه صرف سرمایه‌گذاری در اقتصاد و برای مردم، بلکه فقط خرج ارتش می‌شود. او افزود این پول به خون آغشته است.شهردار کی‌یف با اشاره به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین خاطر نشان کرد شهرهای ویران شده در این کشور نتیجه این تهاجم هستند و "عوارض خون‌آلود" تجارت با روسیه را زنان و کودکان اوکراینی می‌پردازند.او همچنین به توصیف ویرانی‌ها در حومه کی‌یف بر اثر بمبابران‌ها و حمله‌های موشکی نیروهای روسی پرداخت که قربانیان زیادی برجا گذاشته و بسیاری را بی خانمان کرده است.مطابق برآورد سازمان ملل حمله نظامی روسیه به اوکراین بیش از ده میلیون شهروند اوکراینی را آواره کرده که حدود چهار میلیون نفر آن‌ها به کشورهای دیگر پناه برده‌آند.شهردار کی‌یف همچنین خواستار ارسال جنگ‌افزارهای دفاعی بیشتر به اوکراین شد. او ضمن قدردانی از حمایت‌های آلمان ابراز تاسف کرد که این کمک‌ها کافی نیستند.

 آلمان تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد
 وزیر اقتصاد دولت فدرال آلمان از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به خاطر ادامه تهاجم نظامی به اوکراین خبر داد.روبرت هابک پس از دیدار با برونو لو مر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در برلین اعلام کرد، بسته تحریمی جدید آخرین تحریم‌ها علیه روسیه نخواهد بود.او می‌گوید، در دیدار با همتای فرانسوی‌اش در این باره صحبت شد که چه تحریم‌های دیگری می‌تواند جلوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای ادامه تهاجم به اوکراین را بگیرد.وزیر اقتصاد آلمان افزود، موارد مشخصی برای اعمال تحریم شناسایی شده است. او درباره جزئیات این تحریم‌های احتمالی توضیح بیشتری نداد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها