به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۲۹۲۶۰

در رویای "هت‌تریک"

در رویای "هت‌تریک"
گروه ورزشی:مشکات الزهرا صفی ستاره تنیس ایران از هدف خود برای شرکت در مسابقات پیش رو گفت.
زاوش محمدی؛ می گویند نا امیدی، تنها راه شکست است و در مقابل امید و انگیزه، راه اصلی موفقیت؛ درست مثل سکانس طلایی فیلم فارست گامپ؛ وقتی همه جملات برایش در یک جمله خلاصه می شد: بدو فارست، بدو.

این حکایت ستاره ایرانی تنیس در سال گذشته است؛ مشکات الزهرا صفی، پدیده ورزش و تنیس ایران در سال ۱۴۰۰ که موفق شد برای اولین بار به گرند اسلم برسد و در تاریخ تنیس ماندگار شود.گرند اسلم استرالیا برای مشکات الزهرا، حکم سرزمین عجایب برای آلیس را داشت. تورنمنتی بزرگ که  به قول مشکات الزهرا تجربه عجیب و غریبی برایش بود.  اگر آلیس در سرزمین عجایب با شخصیت های عجیبی روبروشد، دختر تنیسور ایرانی چند روز با ستاره های تاپ تنیس دنیا زندگی کرد که در خواب هم نمی دید. اما رویایش خیلی زود رنگ واقعیت گرفت. هم درخشید و هم الگویش  رافائل نادال  را از نزدیک دید. اگر او با دقت به رفتار، تمرین و مسابقه غولهای تنیس دنیا توجه می کرد تا یاد بگیرد، اما خودش هم زیر ذره بین رسانه های دنیا بود. حرفهای شنیدنی دختر شگفت انگیز تنیس ایران از سال کی گذشت و سال پیش رو را بخوانید:

سال ۱۴۰۰ سالی ویژه و بخصوصی برای تنیس ایران و شما بود،  توصیف و حستان  از سال ۱۴۰۰ را بگویید.
سالی که گذشت سال پر افتخاری برای من بود و تجربه شخصی خوبی داشتم که اولین بار در گرند اسلم‌ شرکت کردم که اتفاق برزگی برای من و تنیس ایران بود. اینکه توانستم این جایگاه را کسب کنم و در بین ۱۰۰نفر برتر جهان قرار بگیرم. ان شالله که بتوانم در گرند اسلم‌های دیگر هم حاضر شوم.

شما اولین ایرانی بودید که در مسابقات گرند اسلم موفق شدید به پیروزی برسید، حستان از آنن لحظه را بفرمایید
حضور در گرند اسلم حس خیلی خوبی بود و آرزوی هرجوان دیگری است که در این مسابقات شرکت کند و برنده شود. امیدوارم این حس دوباره برایم تکرار شود و بتوانم در گرند اسلم بازی کنم.

 مشکات الزهرا صفی را می توان پدیده ورزش ایران در سال ۱۴۰۰ نامید. فکر میکنید چقدر از مشکات الزهرا در سال آینده بشنویم؟
امیدوارم بتوانم این راه را قوی‌تر ادامه دهم و در گرند اسلم‌های بیشتری شرکت کنم؛ در سه گرند اسلم پیش رو یعنی رولند گاروس، ویمبلدون و یو اس اوپن بتوانم در جدول اصلی حاضر شوم و افتخار آفرینی برای ایران داشته باشم.

کمی  سوالات را عیدانه کنیم؛ پیش آمده که در زمان سال تحویل در اردو حضور داشته باشید و کنار خانواده نباشید؟ حستان در آن لحظه چه بود؟
من در طول سال،‌ تقریبا هر روز تمرین می‌کنم و بدنسازی و تنیس را انجام می‌دهم. با این حال باید یکی دو روز در هفته هم استراحت کنم و در کنار خانواده باشم. اما بعد از آن مشغول تمریناتم می‌شوم چون فاصله بین مسابقات‌مان کم‌ است و زمان محدودی داریم تا خود را آماده کنیم و به مسابقات برسیم. به همین دلیل زمان کمی را می‌توانم با خانواده باشم اما هر چه بتوانم دوست دارم با آن‌ها وقتم را بگذرانم.سال‌هایی بوده که در کنار خانواده‌ام نبوده‌ام مانند سال گذشته یا دو سال پیش که من کنار خانواده‌ام نبودم. سال نو حس و حال دیگری دارد و وقتی کنار خانواده‌ات نباشی، حس خوبی نداری‌ و خوشایند نیست که دوری.‌ اما چون مسابقه داشتم، باید به تمریناتم می‌پرداختم تا نتیجه خوبی بگیرم. اما امسال خداراشکر، بعد از مسابقات در کنار خانواده‌ام هستم و بعد از عید به مسابقاتم می‌پردازم.

 برنامه مشکات الزهرا برای سال ۱۴۰۱ چیست؟
برنامه ریزی من این است که در سه گرند اسلم دیگر در جدول اصلی بازی کنم و حتی در تورهای جهانی بزرگسالان هم بازی کنم که انشالله از امسال در بزرگسالان و گرند اسلم‌ها هم شرکت می‌کنم و امیدوارم‌ امتیاز کافی را بگیرم که در جدول اصلی باشم که اتفاق بزرگی است.

این روزها تنیس از آن ورزش لاکچری که بود، کمی فاصله گرفته و عموم مردم هم به این ورزش علاقه نشان دادند، نظرتان درباره آینده این ورزش و ملزومات موفقیت آن چیست؟
امیدوارم تنیس مانند دیگر ورزش‌ها، دیده و حمایت شود و بتوانند در سطح جهان مطرح شوند و مسابقات خوبی در داخل و خارج داشته باشند.‌اسپانسرها بیشتر شوند تا بازیکنانی که دیده شده‌اند، بتوانند در خارج از ایران هم بدرخشند و به مسابقات داخلی قانع نباشند.
مرجع : خبرآنلاین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها