به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۲۹۲۷۳

دولتمردان رضایت مردم را در اولویت قرار دهند

دولتمردان رضایت مردم را در اولویت قرار دهند
گروه سیاسی: یک عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: در بحث اعتماد عمومی انتظار این است که دولتمردان و نهادهای حاکمیتی یک تصیحی در رویکرد، رفتار و نگرش خودشان داشته باشند.به گزارش ایلنا، محمدجواد حق‌شناس درباره این‌که چقدر ضرورت دارد در سال جدید باتوجه به تنش‌های منطقه‌ای و جهانی که وجود دارد در داخل کشور ما به یک تعامل و تفاهم برسیم تا بتوانیم برخی از مشکلات را حل و فصل کنیم، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر دولتمردان و نیروهای حاکمیتی با آن سروکار دارند، بحث اعتماد عمومی است.
این عضو حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: آن چیزی که باید مورد توجه تصمیم‌گیران قرار گیرد، میزان رضایت‌مندی آحاد جامعه و تعاملی است که آنان با شهروندان می‌توانند برقرار کنند.

وی با تاکید بر این‌که شاید مهم‌ترین سرمایه هر کشوری برای دولتمردان و تصمیم‌گیرانش بحث اعتماد عمومی باشد، عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم این سرمایه به تحلیل رفته است و وزن زیادی از آن باقی نمانده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در بحث اعتماد عمومی انتظار است که دولتمردان و نهادهای حاکمیتی یک تصیحی در رویکرد، رفتار و نگرش خودشان داشته باشند و رضایت مردم را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: دولتمردان باید به خاطر داشته باشند هیچ مسیری کم هزینه‌تر و قابل دسترس‌تر از این نیست که زمینه تفاهم، گفت‌وگو و جلب رضایت مردم را در دستور کار خودشان بگذارند، درگام اول هم باید نگاه خودشان را که گاهی نگاه بالا به پایین است، تغییر دهند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیران حتی اگر دل در گرو جایگاه قدرتی خودشان دارند، باید بپذیرند که گام اول برای رضایت‌مندی مردم تحقق خواست، علایق و رضایت آنان است که می‌تواند جایگاه آن‌ها را مستحکم و موقعیت‌شان را تثیبت کند.

وی یادآور شد: در سالی که گذشت ما شاهد برخی تصمیمات و اتفاقات بودیم که مهم‌ترین آن‌ها طرحی بود در مجلس با عنوان «طرح صیانت» که در کمیسیون مربوطه تصویب کردند در حالی که هیچ نسبتی با صیانت از مردم و جایگاه آن‌ها نداشت و همانطور که مشاهده کردیم نارضایتی گسترده‌ای را ایجاد کرد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: همین‌طور مشکلاتی که مردم در بحث معیشت خودشان و گذران زندگی روزمره دارند امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند چاره‌جویی مسئولان است.

وی افزود: با همه‌گیری بیماری کرونا یک دغدغه و مشکلات دیگری در بحث سلامت برای مردم پیش آمد، با شیوع این بیماری سطح روابط اجتماعی و سلامت شهروندان دچار آسیب شد و این  یکی از اتفاقات دردناکی بود که در سال گذشته با آن رو در رو بودیم که انشاالله در سال جدید بتوانیم به یک رویکرد قابل قبول برسیم.حق‌شناس تاکید کرد: معتقدم نیروها و جریان‌های داخلی کشور اگر بتوانند برای تحقق خواست مردم به دور از خودخواهی و اولویت‌هایی که ممکن است از منظر نگاه حزبی، جناحی و فردی داشته باشند، به منافع و خواست مردم توجه کنند گرد هم جمع شوند و با هم همراهی داشته باشند شاید این‌گونه بتوانیم بخشی از مشکلات را رفع و رجوع کنیم.

۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۳:۲۱
درود و تبریک نوروز و قرن جدید
دوستان اصلاح طلب و کارگزار حقیقتا آزموده شدند و فقط خسران به بار آوردند بهتره کاملا تجدید نظر کرده یا اعلام انحلال کنند جواب نمی دهد این رویکردها عزیزان (385460)
خواب مسئولین سنگین است
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۶:۲۹
در سالهای پیش رو جنگی بزرگ ببن ایران و افغانستان رخ میده درست همانطور که بین ایران و عراق رخ داد!!! این برنامه آمریکا برای ایران است!!! (385468)
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۰۸:۵۴
8 سال دست شما بود ساکت بودید (385471)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها