به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۳۱۰۱۸

کشف محفظه‌های عظیم سنگی در هند

کشف محفظه‌های عظیم سنگی در هند
گروه فرهنگی: باستان‌شناسان محفظه‌های سنگی عظیمی را در هند کشف کرده‌اند که احتمالا برای دفن اجساد مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.به گزارش ایسنا،‌  باستان‌شناسان اعلام کردند با کاوش در جنوب شرقی هند صدها محفظه‌ سنگی عظیم و باستانی را کشف کرده‌اند که ممکن است در مراسم‌های خاکسپاری مورد استفاده قرار گرفته باشند.
 
کارشناسان همچنین معتقدند ممکن است این محفظه‌هایی که ابعاد آن‌ها معادل ابعاد یک انسان است با محفظه‌های مرموزی که در جنوب «لائوس»‌ کشف شده‌اند مرتبط باشند.محفظه‌هایی که در هند و لائوس کشف شده‌اند همگی به ۲۴۰۰ سال قبل تعلق دارند و با این‌که هیچ بقایای انسانی در آن‌ها کشف نشده است گمان می‌رود این محفظه‌ها به عنوان محلی برای دفن اجساد مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

به گفته باستان‌شناسان با این‌که هنوز شواهدی کشف نشده است که نشان دهد یک گروه از افراد در هر دو این موقعیت‌ها زندگی می‌کردند، این امکان وجود دارد که افرادی که این محفظه‌ها را خلق کرده‌اند بین شمال لائوس و شمال شرقی هند در سفر بوده باشند.باستان‌شناسان بریتانیایی نخستین مورد از این محفظه‌ها را در سال ۱۹۲۸ در ایالت «آسام»‌ کشف کردند.  این منطقه به اندازه‌ای دور بود که تا سال ۲۰۱۴ کاوش دیگری در آن صورت نگرفت. در نهایت گروهی از باستان‌شناسان فعالیت را آغاز کردند و کاوش آن‌ها به کشف ۱۱ منطقه مختلف و در مجموع بیش از ۷۰۰ محفظه سنگی منجر شد.

برخی از مناطق واقع در شمال شرقی هند که این محفظه‌ها در آن‌ها قرار دارند اکنون به طور قابل توجهی با پوشش جنگلی پوشانده شده‌ و برخی از محفظه‌ها نیز به طور کامل دفن شده‌اند.بسیاری از این محفظه‌ها بلند و استوانه‌ای هستند اما سایر آن‌ها شکل مخروطی دارند.

هر کدام از این محفظه‌ها که با استفاده از سنگ‌های منطقه خلق شده،‌ حکاکی شده‌اند و به اندازه‌ای بزرگ هستند که بقایای بدن یک انسان یا یک جسد را در خود جای دهند.ممکن است محفظه‌هایی که در هند مورد استفاده قرار می‌گرفتند با یک در پوشانده می‌شدند اما در حال حاضر هیچ یک از این درها وجود ندارد. بر روی برخی از این محفظه‌ها اشکال هندسی و بر روی برخی دیگر تصاویری از مردان و زنان حکاکی شده است.
برچسب ها: باستان شناسی هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها