به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۳۳۱۵۵۷

دمای اجزای تلسکوپ جیمز وب کاهش یافت

دمای اجزای تلسکوپ جیمز وب کاهش یافت
گروه علمی:براساس گزارش‌ها، اجزای تلسکوپ فضایی جیمزوب سرد شده و در حال کالیبره شدن هستند.
تقریباً چهار ماه پس از پرتاب، تلسکوپ فضایی جیمز وب، این فضاپیما به تازگی گام بزرگی در جهت انجام اولین مشاهدات خود از اعماق فضا برداشته است. این ماموریت ۱۰ میلیارد دلاری، یک تلاش مشترک بین ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد منشاء جهان و در عین حال جستجو برای سیارات دوردست که انتظار می‌رود حیات داشته باشند، است.

همان طور که گفته شد، در هفته جاری تیم این ماموریت در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا تأیید کردند که  دمای این تلسکوپ افزایش یافته به همین علت ممکن است در ماموریت اختلال ایجاد شود. بنابراین درصدد برآمدند تا دمای این تلسکوپ را کاهش دهند. ابزار‌های تلسکوپ جیمز وب با کمک مادون قرمز می‌تواند نور کهکشان‌های دور دست، ستارگان و  سیارات خارج از منظومه شمسی که  از خود ساطع می‌کنند را مشاهده کنند.

گفته شده، اگر اجزای تلسکوپ وب خیلی گرم باشند، مادون قرمز نیز از خود نور منتشر می‌کند که این امر باعث اختلال در ماموریت شده  و درک داده‌های جمع‌آوری‌شده را برای دانشمندان سخت می‌کند. بنابراین سرد کردن اجزا، این مشکل را حل می‌کند. خنک کردن تلسکوپ همچنین چیزی به نام جریان  الکتریکی که توسط ارتعاش اتم‌ها در آشکارساز‌های وب ایجاد می‌شود را سرکوب می‌کند .

تیم وب اکنون تصاویر آزمایشی از اجرام آسمانی در اعماق فضا می‌گیرد تا ابزار تلسکوپ را کالیبره کند و بررسی کند که آیا همه چیز همانطور که باید کار می‌کند. با فرض اینکه همه چیز طبق برنامه پیش برود، باید تابستان امسال اولین تصاویر از پروژه را ببینیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها