به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۳۱۸۴۵

قیمت جدید گندم برای صنف و صنعت چقدر شد؟

قیمت جدید گندم برای صنف و صنعت چقدر شد؟
گروه اقتصادی: نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: هنوز نرخ فروش گندم به صنف و صنعت نهایی نشده و احتمالا فردا دوشنبه  ۲۹ فروردین برای آن تصمیم گیری خواهد شد.به گزارش  ایسنا، علیقلی ایمانی در پاسخ به این سئوال که آیا نرخ گندمی که قرار است به صنف و صنعت فروخته شود افزایش یافته است یا خیر؟ گفت: هنوز نرخ فروش گندم به صنف و صنعت نهایی نشده و قرار است روز دوشنبه در جلسه شورای قیمت‌گذاری در مورد آن تصمیم گرفته شود.
 
وی ادامه داد: تصمیم شورا بر این بوده که صنف و صنعت با قیمت تمام شده گندم را خریداری کنند. یعنی یا خودشان مستقیما با کشاورزان قراردادی منعقد و گندم مورد نیازشان را تامین کنند یا اگر قرار است از دولت خریداری کنند با قیمت خرید تضمینی به علاوه هزینه‌های تبعی قیمت نهایی محاسبه و تحویل آنها داده شود.نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: با شروع سال زراعی از کارخانجات درخواست کردیم که به کشت قراردادی ورود و با کشاورزان به اندازه نیاز برای خرید گندم قرارداد ببندند. ولی این اتفاق نیفتاد. لازم به ذکر است که خرید گندم از کشاورزان، حمل و نگهداری آنها برای دولت هزینه دارد که بایستی با احتساب این هزینه‌ها فروخته شود.
برچسب ها: گندم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها