به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۳۲۱۴۴

چین بازار سهام آسیا را دگرگون کرد

چین بازار سهام آسیا را دگرگون کرد
گروه اقتصادی: با واکنش سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی متفاوت چین، سهام آسیا کاهشی شد.به گزارش ایسنا، بازارهای آسیا در معاملات روز دوشنبه تا حد زیادی افت کردند و سرمایه‌گذاران به انتشار داده‌های اقتصادی چین از جمله ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول، واکنش نشان دادند.
 
در ژاپن، نیکی ۲۲۵ با رقم ۱.۵ درصد سقوط کرد زیرا سهام فست ریتیلینگ نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت. شاخص تاپیکس نیز ۱.۲۲ درصد کاهشی شد.سهام چین نیز پایین بود، به طوری که کامپوزیت شانگهای ۰.۷۸ درصد و مولفه شنژن ۰.۲ درصد کاهش یافت.

داده‌های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین نشان داد که چین در سه ماهه اول رشد تولید ناخالص داخلی سریعتر از حد انتظار داشته است و تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول در چین ۴.۸ درصد افزایش یافت و بیش از انتظارات برای افزایش ۴.۴ درصدی سالانه بود.با این حال، خرده‌فروشی در ماه مارس در مقایسه با سال گذشته بیش از پیش‌بینی ۳.۵ درصد کاهش یافت. این بر خلاف انتظارات برای کاهش ۱.۶ درصدی در نظرسنجی رویترز بود.
این داده‌ها در حالی به دست می‌آیند که چین هفته‌ها با بدترین موج کووید در دو سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند. به ویژه، شهر بزرگ شانگهای از جمله مناطقی بوده که بیشترین آسیب را دیده است.

یوهانا چوا، رئیس اقتصاد و استراتژی آسیا در سیتی گلوبال مارکتز آسیا گفت: «ما می دانیم که عامل اصلی، سیاست کووید صفر است».کوسپی کره جنوبی با ۰.۶۷ درصد صعود نسبت به منطقه، وسیع‌تر عمل کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن ۰.۶۲ درصد کاهش یافت.

تحلیلگران موسسه تحقیقات خزانه‌داری OCBC سنگاپور در یادداشتی روز دوشنبه بیان کردند، بازارهای آسیا ممکن است با  شروع هفته با دقت قدم بردارند زیرا سرمایه‌گذاران، اعلامیه جمعه بانک خلق چین برای کاهش نسبت ذخایر الزامی در ۲۵ آوریل را تحلیل می‌کند.تحلیلگران گفتند: «این کمترین کاهش از زمان رونمایی چین از اصلاح نسبت ذخایر الزامی در سال ۱۹۹۸ است».

شاخص دلار آمریکا که دلار آمریکا را در برابر سبدی از همتایان خود دنبال می‌کند، در ۱۰۰.۶۸۲ قرار گرفت و  پس از جهش اخیر از زیر ۱۰۰ همچنان بالای سطح ۱۰۰.۴ باقی ماند.ین ژاپن پس از تضعیف هفته گذشته در کمتر از ۱۲۵ در برابر دلار، ۱۲۶.۶۶ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۳۶۲ دلار بود که در مقایسه با سطوح بالای ۰.۷۴۷ دلار که در هفته گذشته مشاهده شد، کمتر بود.قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت و قیمت نفت خام برنت با ۱.۰۳ درصد افزایش به ۱۱۲.۸۵ دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام آمریکا با ۰.۹۲ درصد افزایش به ۱۰۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.
برچسب ها: سهام آسيايي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها