به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۳۳۲۴۳۶

لیورپول 4- یونایتد 0؛ صدرنشینی با تحقیر رقیب

گروه ورزشی: لیورپول با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل یونایتد، جای سیتی در صدر را با یک بازی بیشتر گرفت.
لیورپول 4- یونایتد 0؛ صدرنشینی با تحقیر رقیب
لیورپول و منچستریونایتد امشب برگزار کننده دیداری معوقه از هفته سی‌ام لیگ جزیره بودند. لیورپول که هفته گذشته با تساوی مقابل سیتی فرصت صعود به صدر را از دست داد امشب مقابل دیگر شهر منچستر قرار گرفت که در مکان پنجم حضور داشته و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می کند.
شاگردان کلوپ بعد از صعد به نیمه نهایی UCL و فینال جام حذفی روحیه بالایی برای دربی انگلیس داشتند و هر سه امتیاز بازی را نشانه گرفته بودند. آنها طبق پیش بینی، بازی را توفانی شروع کردند و در عرض پنج دقیقه به گل اول دست یافتند.

روی پاس در عرض صلاح از سمت راست، دیاز در دهانه دروازه توپ را به گل تبدیل کرد تا نتیجه یک بر صفر شود. حملات میزبان بعد از این گل ادامه داشت و در حالی که پوگبا خیلی زود جای خود را به لینگارد داده بود، یونایتد به شدت تحت فشار حریف قرار داشت.
شاگردان کلوپ مزد تداوم حملات خود را در دقیقه 22 گرفتند. چند پاسکاری کوتاه در خارج از محوطه حریف که به یک پاس عمقی دیدنی از سوی مانه ختم شد، ضربه دقیق صلاح را به همراه داشت تا نتیجه دو بر صفر شود.


در ادامه بازهم شاهد حملات تیم میزبان بودیم که ده خیا یک بار با خروج خوب خود اجازه گلزنی را به آنها نداد و یک بار هم که دروازه او برای بار سوم باز شد، داور اعلام آفساید کرد تا نیمه اول با برتری دو بر صفر میزبان به پایان برسد.
نیمه دوم با تغییر آرایش دفاعی یونایتد از سه به چهار نفره شروع شد. برتری اما همچنان با لیورپول بود و یونایتدی که در نیمه اول هیچ شوتی به دروازه حریف نزده بود، برنامه خاصی برای جبران نداشت. بعد از گذشت یک ربع از نیمه دوم، بکر که در نیمه اول هیچ شوتی به سمت دروازه اش نیامد، در دقیقه 62 موقعیت تک به تک خطرناکی را از رشفورد گرفت. داور با تاخیر بسیار اما این صحنه را که بسیار مشکوک بود، آفساید تشخیص داد.

گل بعدی بازی بازهم برای لیورپول بود! روی یک توپگیری هوشمندانه و حمله ای سریع، سرخ پوشان خود را به محوطه جریمه حریف رساندند؛ سادیو مانه، سازنده گل دوم، در نقش زننده گل سوم تیمش ظاهر شد و با یک بغل پای نرم دروازه یونایتد را باز کرد. پاس این گل که به سبک گل اول بود را دیاز داد تا هر سه ضلع خط حمله میزبان در این بازی یک گل زده و یک پاس گل بدهند.
در پانزده دقیقه پایانی کار به جای اینکه یونایتد برای جبران حمله کند، این لیورپول بود که بازی تهاجمی خود را ادامه داد تا در شرایطی که شاگردان راگنیک قصد و برنامه ای برای گلزنی نداشتند، برای بیشتر کردن اختلاف تلاش کنند. محمد صلاح که در چند بازی اخیر کم فروغ ظاهر شده بود در دقیقه 85 با یک چیپ خوشگل، دروازه ده خیا را باز کرد تا تیمش را چهار و خود را دو گله کند.

لیورپول با این برد 76 امتیازی شده و با یک بازی بیشتر (32) نسبت به سیتی، جای این تیم در صدر را به صورت موقت گرفت. یونایتد هم با یک پله سقوط، در مکان ششم قرار گرفت تا با توجه به بازی های کمتر نسبت به تاتنهام، چلسی و آرسنال، شانس زیادی برای کسب سهمیه UCL نداشته باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها