به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۳۳۱۶۶

داعش هیچ گزینه‌ای جز مرگ ندارد

داعش هیچ گزینه‌ای جز مرگ ندارد
گروه بین الملل:نخست وزیر عراق، داعش را به حملات بیشتر و هلاکت رهبر جدید این گروه تهدید کرد.
 مصطفی الکاظمی،  در جریان نظارت بر مرحله دوم عملیات "اراده سخت" در غرب الانبار و دیدار با رهبران عملیات و دستگاه‌های امنیتی گفت: من از شما رهبران، افسران و قهرمانان در نیروهای امنیتی قدردانی می‌کنم که به وظایف ملی، انسانی و اخلاقی خود در قبال حمایت از عراق و شهروندان عراقی عمل می‌کنید.وی بر لزوم پایبندی به اوامر نظامی و دستورات صادره از سوی فرماندهی تأکید کرد و گفت: خون شما گرانبهاست. احتیاط واجب است و دقت در اجرا به معنای حفظ جان و تحقق اهداف مطلوب است.الکاظمی گفت: من به داعشی‌ها می‌گویم: شما ما را در تمام زمینه‌های نظامی و امنیتی آزمایش کردید. ما امروز پیروزی پشت پیروزی به دست می‌آوریم و شما شکست پشت شکست. هیچ گزینه‌ای در مقابلتان جز مرگ نیست و جز با نابودی‌تان آرام نخواهیم شد.
وی خطاب به اعضای داعش گفت: ما امیرانتان را یکی پس از دیگری از بین بردیم و امیر جدیدتان و هر تروریستی را که عضو گروه شماست نیز از بین خواهیم برد. ای داعشی‌ها؛ ما را با مرگ می‌ترسانید به شما می‌گویم که شما را با مرگ خواهیم ترساند و طعم شکست را به شما می‌چشانیم و تاریخ، پیروزی‌های ما را ثبت خواهد کرد.

 عملیات اراده سخت علیه داعش
دولت عراق از آغاز مرحله دوم عملیات "اراده سخت" برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در پنج استان در این کشور خبر داد. مرحله دوم عملیات "اراده سخت" برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در استان‌های "الانبار"، "نینوا" و "صلاح الدین" کشور آغاز شده است.
این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش، مرزبان‌ها، نیروهای واکنش سریع و حشد شعبی آغاز شده است. نیروهای هوایی توسط بالگردها عملیات ویژه‌ای را انجام دادند و کمین‌هایی را در عمق بیابان‌های استان الانبار ایجاد کردند. این عملیات با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ارتش و نیروهای هوایی و بر اساس اطلاعات دقیق سازمان اطلاعات انجام شده است و این عملیات به همراه عملیات دیگری برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در دو استان "دیالی" و "کرکوک" آغاز شده است.طبق گفته مقامات عراقی، مرحله نخست عملیات "اراده سخت" در ۲۸ الی ۳۰ ماه مارس انجام شد و با تخریب ۱۹ مخفیگاه و شش تونل متعلق به داعش و کشف و ضبط مقادیر زیادی از بمب‌های کنار جاده‌ای و مواد منفجره دیگر پایان یافت.گروه تروریستی داعش همچنان در برخی از استان‌های شمالی و شرقی عراق فعالیت دارد.از ابتدای سال جاری میلادی نیروهای عراقی عملیات پاکسازی و تعقیب باقیمانده‌های داعش را افزایش داده‌اند.عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را با باز پس گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده و یک سوم مساحت کشور بود، اعلام کرد؛ اما این گروه تروریستی همچنان از طریق گروه‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف و گسترده دست به حملات پراکنده می‌زند.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها