به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۳۳۷۸۷

فضانوردان ماموریت کرو-۴ به فضا رفتند

فضانوردان ماموریت کرو-۴ به فضا رفتند
گروه علمی: چهار فضانورد ماموریت کرو-۴ ناسا سفر خود به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کردند.
به گزارش ایسنا، فضانوردان ماموریت کرو-۴ که شامل فرمانده "کیل لیندگرن"(Kjell Lindgren)، خلبان "رابرت هاینز"(Robert Hines) و متخصصان ماموریت "جسیکا واتکینز"(Jessica Watkins) و "سامانتا کریستوفورتی"(Samantha Cristoforetti) هستند در ساعت ۳:۵۲ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲:۲۲ به وقت تهران) از سکوی پرتاب ۳۹A واقع در مرکز فضایی "کندی" ناسا در فلوریدا به فضا رفتند.

پرتاب کپسول دراگون ماموریت کرو-۴ که "آزادی" نام گرفته است به دلیل شرایط بد جوی و عدم بازگشت فضانوردان اولین ماموریت تماما خصوصی اکسیوم اسپیس به ایستگاه فضایی بارها به تعویق افتاده بود و در حالی که آن‌ها قرار بود هفته‌ی گذشته به فضا بروند، ماموریت خود را امروز آغاز کردند.  

مسافران این پرواز طبق برنامه‌ریزی‌ها در ساعت ۲۰:۱۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۴:۴۵ بامداد پنجنشبه به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید و انتظار می‌رود دریچه‌های بین فضاپیما و ایستگاه فضایی در ساعت ۲۱:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۶:۱۵ صبح پنجشنبه به وقت تهران) باز شود.بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این چهار خدمه به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته باشند. این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی بود. قرار است هر ماموریت، از جمله کرو-۳، تقریبا شش ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آنها به زمین است.

در حال حاضر خدمه ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند. طی این ماموریت چهار فضانورد ناسا به نام‌های "راجا چاری"، "توماس مارشبورن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس ماورر" برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. این اولین پرواز فضایی "بارون"، "چاری" و "ماورر" و سومین پرواز "مارشبورن" بود. این ماموریت ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. قرار است فضانوردان ماموریت کرو-۳ نیز به زودی به زمین بازگردند.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها