به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۳۴۳۳۷

خریداران منتظر قیمت جدید سکه باشند

خریداران منتظر قیمت جدید سکه باشند
گروه اقتصادی: در روز‌های اخیرقیمت طلا دربازار داخلی ایران نوسانی بود، اما سکه بازان همچنان به روند صعودی نرخ دلار چشم دوخته اند.مدت هاست نرخ ارز بر بازار‌های داخلی تأثیر گذار بوده و این مسئله تعیین کننده قیمت در بازار داخلی سکه و طلا را تخمین می‌زند. از این رو با کوچکترین تغییر در تعیین قیمت ارز آن هم به موجب اتفاقات و سیاست‌های خارجی و همچنین سیاست داخلی، نرخ سکه و طلا نیز دستخوش تکان قیمت خواهد شد.

این در حالی است که نوسانات قیمت دلار از ابتدای سال تا کنون باعث حرکت صعودی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شد. این در حالی است که طبق گزارش اخیرمرکز آمارمبنی بر شاخص قیمت مصرف کننده و تحولات مربوط به تورم، هرگرم طلای ١٨ عیار در جایگاه دوم افزایش قیمت قرار گرفته است.

در همین رابطه محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت بازار سکه و طلا  گفت: قیمت انس جهانی همچنان نسبت به هفته گذشته پایین است و قیمت ارز نیز نسبت به روز ۵ شنبه هفته گذشته تغییرمختصری را داشته است. در ابتدای این هفته قیمت طلا، سکه و ارز با نوسانات بسیار کمی در بازار داخلی مواجه بوده اند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تأکید برقیمت هر انس طلای جهانی، گفت: نرخ انس طلا نسبت به هفته گذشته روند کاهش را گرفته است و تقریباً کاهش ۳۶ دلاری را در ابتدای هفته تجربه کرده است و با قیمت یک‌هزار و ۸۹۷ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.وی ادامه داد: ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
کشتی آرای تصریح داشت: همچنین نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

به گفته این فعال بازار سکه و طلا؛ حباب سکه به ۴۵۰ هزار تومان رسیده که این رقم طی روز‌های اخیر در بازار بشدت بالا بوده است.وی تأکید داشت: علاوه بر این، در بازار طلا هر مثقال طلای آب شده بدون تغییر نسبت به پنج شنبه ۵ میلیون و ۵۷۰ هزارتومان و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید.کشتی آرای ادامه داد: در بازار نیز هر دلار ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. این قیمت‌ها نسبت به پنج شنبه تغییر چندانی نداشته است و آرامش در بازار را نشان می‌دهد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز بازار‌های جهانی تعطیلند و با توجه به تعطیلات پیش رو به مناسب عید فطر در کشورمان، به نظر نمی‌رسد که قیمت سکه و دلار در این چند روز تغییر زیادی داشته باشد؛ اما در صورت اتفاق خاص، احتمال افزایش و یا کاهش یکباره قیمت‌ها وجود دارد.به اعتقاد کشتی آرای؛ چهارشنبه هفته جاری در بازار دقیقاً پس از تعطیلات دو روزه عید فطر احتمال تغییر در قیمت دلار و سکه وجود دارد و خریداران اصلی باید در انتظار قیمت جدید سکه و دلار در بازار باشند.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها