به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۳۶۴۹۰

کمبود چه ویتامین‌هایی باعث زانو درد می‌شود؟

کمبود چه ویتامین‌هایی باعث زانو درد می‌شود؟
گروه سلامت: اگرچه علت بروز زانو درد ضربه، عفونت یا بیماری است اما ویتامین ها هم برای عملکرد صحیح استخوان ها مهم هستند؛ زیرا ویتامین ها به دلیل داشتن اثرات ضد التهابی به کاهش درد کمک می کنند. کمبود ویتامین ها هم می تواند یکی از علت های درد مفصلی از جمله زانو درد باشد. در واقع علت زانو دردهایی که با بروز هیچ علائم یا نشانه ای همراه نیستند، کمبود ویتامین است. 

* ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای حفظ سلامت استخوان های بدن است که کمبود آن منجر به نرمی و تضعیف استخوان ها و زانو درد می شود. در تحقیقات مشخص شد که کمبود ویتامین D با زانو درد مرتبط بوده است. از آنجایی که کمبود ویتامین D شایع است بنابراین افراد بیشتر دچار درد های مفصلی از جمله زانو درد می شوند. علاوه براین، کمبود این ویتامین باعث ایجاد اختلال در جذب کلسیم می شود و پیامدی نظیر تضعیف استخوان ها با همراه درد را در پی دارد.

این ویتامین مهم هم از طریق غذاها و خوراکی هایی سرشار از ویتامین D مانند ماهی روغنی، زرده تخم مرغ، جگر گاو، قارچ و غلات صبحانه غنی شده با این ویتامین و هم از طریق نور آفتاب و مصرف مکمل ها تامین می شود.تامین ویتامین D کافی از بروز زانو درد جلوگیری می کند.* کم خونی در نتیجه کمبود آهن یکی از املاح معدنی ضروری در بدن رخ می دهد. یکی از علائم کم خونی درد پاها و خستگی دست و پاها است، به همین دلیل کم خونی هم می تواند در بروز درد زانو نقش داشته باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها