به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۳۷۶۶۱

اتهام تازه اسرائیل علیه ایران

اتهام تازه اسرائیل علیه  ایران
گروه سیاسی: سازمان امنیت داخلی اسرائیل، شباک، اعلام کرد که یک  عملیات دیگر نهادهای ایران برای «کشاندن اسرائیلی‌ها به خارج از کشور به منظور ربودن آن‌ها» را ردیابی و «خنثی کرده است».
شباک با انتشار بیانیه‌ای افزود نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در این طرح فریب، از هویت افراد خارجی که در کشورهای مختلف فعالیت و زندگی می‌کنند، سوء استفاده کرده‌اند.
بر اساس این بیانیه، هدف «توطئه» یادشده ترغیب دانشگاهیان و مقامات پیشین امنیتی و نظامی اسرائیل برای انجام سفر خارجی با انگیزه‌های مختلف بوده است تا «آن‌ها را ربوده» یا به آنان «آسیب بزنند».سازمان امنیت داخلی اسرائیل ای‌میل‌هایی را منتشر کرده است که در آن افرادی خود را به جای مسئولان نهادهای دانشگاهی و محققان خارجی جا زده و در تماس با اتباع اسرائیل، آن‌ها را از جمله به نشست‌های شناخته شده امنیتی و علمی در کشورهایی مانند سوئیس دعوت کرده‌اند.برخی از تماس‌ها از طریق ارسال ای‌میل از سوی «یک محقق» یا «یک روزنامه‌نگار» و یا هواداران اسرائیل در یک مرکز علمی برای انجام مصاحبه کارشناسی با افراد اسرائیلی صورت گرفته است.
شمار زیادی از مقامات پیشین نظامی و امنیتی اسرائیل در نهادهای علمی و اندیشکده‌ها فعالیت دارند. تماس «مقامات ایرانی» با آن‌ها ظاهرا به منظور آگاهی از «نظرات حرفه‌ای» این افراد صورت گرفته است.شباک گفته که نهادهای اطلاعاتی ایران از هویت واقعی افراد در غرب سوء استفاده کرده‌اند، در حالی که این افراد از جمله روسا یا محققان اندیشکده‌ها و موسسات یا روزنامه‌نگاران خارجی هیچ اطلاعی از موضوع نداشته‌اند.

 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها