به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۳۳۷۷۵۷

راهنمای خرید کمپرسور باد

گروه کسب و کار: کمپرسور یا فشرده کننده هوا نیروی محرکه برای بسیاری از تجهیزات و ابزارها است. تنوع مدل و کاربردهای فراوان آن باعث شده تا در تمام فعالیت‌های خانگی، تجاری و صنعتی از این دستگاه به‌وفور استفاده شود. تنوع مدل و برندهای سازنده مختلف در بازار باعث شده تا قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب کمپرسور باد سخت‌تر شده و خریداران در زمان خرید گیج شوند.
راهنمای خرید کمپرسور باد
در این راهنمای خرید کمپرسور باد از صفر تا صد نکات مهم هنگام خرید یک کمپرسور باد مناسب با توجه به نیاز خریدار بررسی ‌شده است.

کمپرسور باد چیست؟
کمپرسور باد دستگاه مکانیکی است که برای کاهش حجم یا فشرده کردن هوا در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. کمپرسورها به دودسته کمپرسور دینامیکی و کمپرسور جابه‌جایی مثبت تقسیم‌بندی می‌شوند.
کمپرسور دینامیکی انتقال انرژی به سیال را به‌صورت مداوم انجام می‌دهد و با فشارثابت کار می‌کند. کمپرسور دینامیکی برای فشار پایین و دبی‌های بالا مناسب است و به دودسته کمپرسورهای گریز از مرکز و کمپرسورهای محوری تقسیم‌بندی می‌شوند.
در کمپرسور جابه‌جایی مثبت انتقال انرژی به سیال به‌صورت متناوب یا دوره‌ای است و با جریان ثابت کار می‌کند. در کمپرسور جابجایی مثبت قدرت تراکم بالا است و به دو دسته کمپرسورهای دوار و کمپرسورهای پیستونی تقسیم‌بندی می‌شوند. کمپرسورها ازلحاظ روان کاری نیز باهم تفاوت دارند و به دودسته کمپرسور با روغن و کمپرسور بدون روغن تقسیم‌بندی می‌شوند. تولیدکننده کمپرسور باد انواعی مختلفی از این محصول را طراحی و تولید می‌کند که هر کدام کاربرد خاصی دارد. در ادامه با انواع کمپرسور باد آشنا می‌شویم.



انواع کمپرسور باد
کمپرسور باد به سه دسته مهم کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو و کمپرسور گریز از مرکز تقسیم‌بندی می‌شوند. قبل از خرید کمپرسور باد باید با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین و متناسب‌ترین کمپرسور باد را خریداری کنید. علاوه بر این تقسیم‌بندی که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، کمپرسورها را ازلحاظ روان کاری یا نیاز به روغن به دودسته کمپرسور اویل فری و کمپرسور روغنی نیز تقسیم‌بندی می‌کنند. کمپرسور باد زیرمجموعه کمپرسورهای صنعتی است که خود انواعی نیز دارد که می‌توانید از تولیدکنندگان انواع کمپرسورها آن‌ها را تهیه کنید. برای آشنایی با لیست تولیدکننده‌های کمپرسور صنعتی کلیک کنید.
کمپرسورهای روغنی برای کار کردن به روغن نیاز دارند و نسبت به مدل‌های غیر روغنی سنگین‌تر هستند. یکی از نکات مهمی که در زمان استفاده از کمپرسورهای روغنی باید به آن توجه کرد، زمان تعویض روغن است که باید به‌طور منظم انجام شود. کمپرسور بدون روغن جدیدترین نسل از دستگاه‌های فشرده کننده هوا هستند و به روغن نیازی ندارند و وزن کمتری دارند. از این کمپرسورها برای کارهای سنگین استفاده می‌کنند و در هوای سرد عملکرد خوبی دارند.

1. کمپرسور پیستونی
کمپرسور باد پیستونی یکی از انواع کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت است. این کمپرسورها بدون روغن کار می‌کنند و در برای کارهایی که به فشار بالا و فعالیت مداوم نیاز است، از این کمپرسور باد استفاده می‌شود.

2. کمپرسور باد گریز از مرکز
کمپرسور باد گریز از مرکز یا شعاعی بیشتر در هواپیماها استفاده می‌شود و قیمت بالایی نسبت به دیگر کمپرسورها دارند.

3. کمپرسور باد اسکرو (پیچ دوار)
در کمپرسور باد اسکرو با چرخش هم‌زمان دو روتور، هوا داخل محفظه فشرده می‌شود و از دریچه خروجی به بیرون رانده می‌شود. این کمپرسورها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های بی‌نظیری مانند مصرف انرژی کم، لرزش و سروصدای کم، طول عمر بالا و ... از بهترین و پرکاربردترین کمپرسورها در صنعت هستند.
تولید کمپرسور اسکرو در مدل‌های بدون روغن و با روغن در بازار وجود دارد. غالب این کمپرسورها بدون روغن هستند و به همین علت کیفیت بالاتری دارند. از کمپرسور باد اسکرو می‌توان به‌صورت مداوم استفاده کرد بدون اینکه نوسان در فشار هوای آن وجود داشته باشد. این کمپرسورها طول عمر بالایی دارند و حرارت کمی تولید می‌کنند.

کمپرسور باد صنعتی
کمپرسورهای باد یکی از اجزای مهم در صنایع برای فشرده کردن هوا هستند که مخزنی با حداقل ظرفیت 150 لیتری دارند و می‌توانند حجم زیادی هوای فشرده تولید کنند. کمپرسور صنعتی دستگاهی است که نیرو را توسط موتور الکتریکی، موتور دیزلی یا بنزینی به هوای فشرده تبدیل می‌کند و فشار را افزایش می‌دهد. هرگاه فشار داخل مخزن کم شود، این عملیات دوباره تکرار می‌شود تا فشار به نقطه ماکسیمم برسد.
کمپرسور باد صنعتی معمولاً با روغن و برق 3 فاز و تولید سروصدای زیاد کار می‌کند. در کمپرسور صنعتی چون مدت زمان زیادی از کمپرسور استفاده می‌شود، دمای آن افزایش پیدا می‌کند؛ به همین علت بهتر است از فن خنک‌کننده استفاده شود. این کمپرسورها در صنایع نفت و گاز، خودروسازی، صنایع غذایی، صنایع حمل‌ونقل، معدن، تجهیزات پزشکی و ... بسیار پرکاربرد است.

کمپرسور باد و کاربردهای آن
کمپرسور باد کاربردهای زیادی دارد و با توجه به انواع مختلف آن به‌راحتی می‌تواند تمام نیازها را در صنایع مختلف و حتی مصارف خانگی پوشش ‌دهد.
از کمپرسورهای باد می‌توان برای مصارف خانگی مانند باد کردن لاستیک دوچرخه، منگنه‌های بادی کوچک، شست‌وشو با فشار زیاد، نجاری و... استفاده کرد که داشتن یک کمپرسور 10 لیتری برای انجام این کارها مناسب است.
برای انواع فعالیت‌های تجاری مانند رنگ‌آمیزی، ابزارهای دندان‌پزشکی، چکش‌های پنوماتیک، تفنگ‌های بادی و ... می‌توان از انواع کمپرسور باد استفاده کرد.
در کارخانه‌ها و صنایع بزرگ مثل صنعت کشاورزی، صنایع تولیدی، داروسازی، صنایع غذایی و... می‌توان از انواع کمپرسور صنعتی که ظرفیت بالایی دارند استفاده کرد.



نکاتی که قبل از خرید کمپرسور باد باید بدانید
برای اینکه در زمان خرید کمپرسور باد بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید کنید و بهترین خرید را انجام دهید، توجه به برخی از نکات حائز اهمیت است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
1.    با توجه به کاری که قرار است انجام دهید، لازم است قبل از خرید کمپرسور باد، ظرفیت مخزن موردنیاز خود را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از کارشناسان و مشاوران کمپرسور باد کمک بگیرید.
2.    با توجه به مقدار ساعتی که در روز قرار است با کمپرسور باد کار کنید، می‌توانید در انتخاب نوع مناسب تصمیم‌گیری کنید. حتماً قبل از خرید کمپرسور باد این میزان زمان را به دست آورید تا کمپرسور مناسبی را خریداری کنید. این ویژگی بر روی قیمت کمپرسور باد هم بسیار تأثیرگذار است.
3.    آیا کمپرسوری که قصد خرید آن را دارید، نیاز به جابه‌جایی زیاد دارد یا در یکجا ثابت است؟ این ویژگی می‌تواند در نوع کمپرسور و قیمت آن مؤثر باشد. اگر کمپرسور را برای کارهایی استفاده می‌کنید که باید جابه‌جایی داشته باشد از کمپرسورهای قابل‌حمل که سبک‌تر هم هستند استفاده کنید.
4.    قبل از خرید کمپرسور نسبت به خرید نوع روغنی یا اویل فری آن با توجه به نکاتی که قبلاً بررسی شد، تصمیم‌گیری کنید. چنانچه کمپرسور را برای صنایع غذایی و پزشکی استفاده می‌کنید، حتماً انواع بدون روغن را خریداری کنید تا خطر آلودگی آن کمتر باشد.
5.    کمپرسورهای زیادی اعم از خارجی و ایرانی در بازار وجود دارد. سازندگان و برندهای کمپرسور در قیمت و کیفیت کمپرسور بسیار مؤثر هستند. قبل از خرید با کارشناسان مشورت کنید و در رابطه با برند مدنظر خود تصمیم نهایی را بگیرید. امروزه نمونه‌های برندهای ایرانی باکیفیتی در بازار نیز وجود دارد که علاوه بر داشتن گارانتی، قطعات آن‌ها نیز همیشه در بازار موجود است.

خرید بهترین کمپرسور باد
امروزه فروشگاه‌ها و تولیدکننده‌های زیادی در بازار مشغول به عرضه و فروش انواع کمپرسور باد هستند؛ به همین جهت خرید برای خریداران سخت و گیج‌کننده شده است. متأسفانه برخی از فروشندگان در بازار مشغول به عرضه انواع بی‌کیفیت و تقلبی کمپرسور باد هستند. با توجه به نیاز کاربران برای خرید از فروشگاه‌های معتبر، ما در سایت جویشگر اقدام به جمع‌آوری لیست بهترین فروشندگان کرده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید با بررسی لیست، بهترین فروشنده را انتخاب کنید و با خیال آسوده و بدون دغدغه از کیفیت و اصلی بودن دستگاه اقدام به خرید کنید. برای این منظور کافی است وارد صفحه خرید انواع کمپرسور باد شوید و به بررسی و مقایسه انواع فروشندگان معتبر بپردازید و درنهایت از طریق راه‌های ارتباطی به‌صورت حضوری و یا آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها