به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۱:۱۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۴۰۵۹۴

تحریم جدید آمریکا علیه ایران

تحریم جدید آمریکا علیه ایران
گروه سیاسی: مرکز هدف‌گیری تأمین مالی تروریسم سه عضو یک شبکه پولشویی و دو «گروه تروریستی» مرتبط با نیروی قدس سپاه را تحریم کرد.
این مرکز حدود پنج سال پیش توسط آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عربستان، قطر و عمان ایجاد شد.مرکز هدف‌گیری تأمین مالی تروریسم ،علی قصیر، مقداد امینی و مرتضی هاشمی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار این گزارش اعلام کرد که این سه نفر قبلا توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده بودند.
این گزارش می‌گوید این افراد بخشی از دو شبکه برای تامین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان بوده‌اند: «شبکه پیچیده و واسطه‌های آن‌ها برای رد گم کردن نقش نیروی قدس سپاه در فروش نفت ایران اقدام کرده‌اند. نیروی قدس همچنین با استفاده از این افراد برای مقامات حزب‌الله و شرکت‌های پوششی و دلال‌های قراردادهای مربوطه، اقدام به پولشویی کرده است».
به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، مقداد امینی و علی قصیر بک شبکه ۲۰ نفره همراه با شرکت‌های پوششی را در کشورهای مختلف هدایت می‌کرده و فروش و نقل و انتقالات مالی ده‌ها میلیون دلاری طلا، تجهیزات الکترونیکی و ارزهای خارجی را برای نیروی قدس و حزب‌الله لبنان فراهم می‌کرد.
مرتضی هاشمی نیز کنترل چند شرکت در چین را در اختیار داشته و از این شرکت‌ها برای دسترسی به سیستم مالی جهانی و پولشویی برای نیروی قدس و حزب‌الله لبنان استفاده کرده است.
این گزارش می‌افزاید او همچنین از شهروندان چینی برای باز کردن حساب‌های بانکی به نام آن‌ها به‌عنوان صاحبان شرکت‌های صوری جهت سرپوش گذاشتن بر خرید اقلام ساخت آمریکا با قابلیت استفاده دوگانه (نظامی و غیرنظامی) و ارسال آن به ایران استفاده کرده است.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها