به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۳۴۱۷۲۲

کاهش شدید ارزش ین ژاپن ادامه دارد

کاهش شدید ارزش ین ژاپن ادامه دارد
گروه اقتصادی: سخنگوی ارشد دولت ژاپن هشدار جدیدی به بازارها صادر کرد مبنی بر اینکه توکیو نگران کاهش شدید ین بوده و آماده است در صورت نیاز پاسخ مناسب بدهد.به گزارش ایسنا، این اظهارات که بیانیه مشترک دولت و بانک مرکزی منتشر شده در روز جمعه را تکرار کرد، پس از آن منتشر شد که ارزش پول ژاپن در برابر دلار به کمترین میزان در ۲۰ سال اخیر در ۱۳۵ ین رسید زیرا آمارهای داغ تورم ایالات‌متحده باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری شد.
این مهم است که نرخ ارز به‌طور ثابتی حرکت کند که منعکس‌کننده اصول بنیادی باشد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: اما اخیرا کاهش شدید ین وجود داشته است که ما نگران آن هستیم.

وی بیان کرد: ما آماده‌ایم تا در صورت نیاز پاسخ مناسبی بدهیم.ماتسونو از اظهارنظر در مورد اینکه آیا توکیو برای جلوگیری از رکود شدید ین مداخله خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد.ین اواخر روز جمعه زمانی که دولت و بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند نگران سقوط شدید اخیر هستند، برای مدت کوتاهی افزایش یافت، بیانیه مشترک نادری که به‌عنوان قوی‌ترین هشدار تا به امروز در مورد مداخله توکیو برای حمایت از ارز تلقی می‌شود.اما پس از تقویت دلار پس از آن که داده‌های تورم روز جمعه آمریکا انتظارات بازار را تقویت کرد که فدرال رزرو برای مقابله با تورم فزاینده نرخ‌های بهره را به شدت افزایش خواهد داد، ارزش پول از دست رفت.
برچسب ها: ین ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها