به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۴۱۸۴۸
خداحافظی با رنک یک؛

پایان یک حکومت ۱۶ ساله در ورزش دنیا

گروه ورزشی: برزیل بعد از ۱۶ سال رتبه اول خود در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال را از دست داد.
پایان یک حکومت ۱۶ ساله در ورزش دنیا
برزیل قدرت بلامنازع والیبال دنیا طی سال‌های گذشته بوده است. آن‌ها یک دوره فوق‌العاده و ۱۶ ساله را زیر نظر برناردو رزنده، یکی از بهترین مربیان تاریخ والیبال پشت سر گذاشتند و در این مدت به تمام افتخارات ممکن دست پیدا کردند.
اگرچه برزیل طی این مدت شکست های تلخی از جمله باخت باورنکردنی به روسیه در فینال المپیک ۲۰۱۲ لندن را تجربه کرد اما همواره در صدر جدول رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال یا همان FIVB قرار داشت و در واقع می‌توان گفت که آن ها حاکم بلامنازع دنیا در این رشته ورزشی بودند.

همه چیز برای برزیلی‌ها مثل همیشه پیش می رفت و آن‌ها همچنان در صدر جدول رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال حضور داشتند تا این که رقابت‌های VNL 2022 یا همان لیگ ملت‌ها آغاز شد؛ مسابقاتی که اتفاقا هفته ا‌ول آن در همین برزیل و شهر برازیلیا برگزار شد.
شاگردان رنان دالزاتو شروع خوبی را در هفته اول تجربه کردند و به ترتیب از سد استرالیا و اسلوونی گذشتند. با این حال در ادامه ورق برای برزیلی ها برگشت؛ برزیل در بازی سوم خود برابر آمریکا یک شکست تلخ ۳-۱ را تجربه کرد. اما احتمالا باورنکردنی ترین نتیجه مسابقات هفته اول در تقابل برزیل و چین رقم خورد؛ جایی که چین که بسیاری از آن به عنوان ضعیف ترین تیم مسابقات نام می برند، موفق شد در کمال ناباوری در سه ست پیاپی برزیل قدرتمند را شکست دهد.

این دو‌ شکست آخر یک پیامد بسیار تلخ برای والیبال برزیل داشت. رنکینگ جدید فدراسیون جهانی والیبال روز گذشته توسط FIVB اعلام شد و مهم ترین نکته ای که در آن به چشم می خورد صدر این‌ جدول بود؛ جایی که برزیل برای اولین بار در ۱۶ سال گذشته صدرنشینی را از دست داد تا به حکومت آن ها بر والیبال دنیا در این زمینه پایان داده شود. لهستان با توجه به پیروزی برابر فرانسه جای برزیل را در رتبه اول گرفت.

برچسب ها: برزیل والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها