به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۴۲۲۰۷

بدترین عادات برای سیستم ایمنی بدن

بدترین عادات برای سیستم ایمنی بدن
گروه علم وفناوری: با وجود ویروس‌هایی مانند کووید -۱۹ (و تا حدی آبله میمون) در گردش مراقبت از سلامتی سیستم ایمنی هرگز تا این اندازه مهم نبوده است. سیستم ایمنی بدن با میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا مبارزه می‌کند یا به عبارت ساده از شما در برابر میکروب‌هایی مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ‌ها و سمومی که ما را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی کرونا مستعدتر ابتلا به بیماری می‌سازند محافظت می‌کند.
سیستم ایمنی به جریان خون و سیستم لنفاوی فرد متکی است تا مواد مغذی را به سراسر بدن برساند تا از شر سمومی که می‌توانند به بدن آسیب برسانند خلاص شوند. بهترین راه برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی و حفظ سلامت‌تان داشتن یک سبک زندگی سالم است.
 
در ادامه به پنج عادتی اشاره می‌شود که به طور جدی سلامت ایمنی شما را تضعیف می‌کنند.

۱-نوشیدن مشروبات الکلی
تنها یک جلسه نوشیدن زیاد مشروبات الکلی می‌تواند سیستم ایمنی‌تان را تا ۲۴ ساعت تحت تاثیر قرار دهد. الکل اثرات منفی بر سلول‌های ایمنی ذاتی و سازگار ما دارد. هم چنین، نوشیدن مزمن و افراطی مشروبات الکلی به پوشش دستگاه گوارش و سلول‌های «تی» محافظ و نوتروفیل‌های موجود در سیستم گوارش آسیب وارد می‌سازد.

۲-استعمال دخانیات
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا هشدار می‌دهد که سیگار به سیستم ایمنی آسیب می‌رساند و می‌تواند بدن را در مبارزه با بیماری با موفقیت کم‌تری مواجه سازد. این موضوع برای مبارزه با همه چیز از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا شرایط جدی مانند سرطان صدق می‌کند.
علاوه بر این، سیگار کشیدن باعث به خطر افتادن تعادل سیستم ایمنی بدن می‌شود و خطر ابتلا به چندین اختلال ایمنی و خود ایمنی را افزایش می‌دهد (شرایط ایجاد شده زمانی که سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌ها و بافت‌های سالم بدن حمله می‌کند). شواهد تازه نشان می‌دهند که سیگار عاملی برای آرتریت روماتوئید است یک بیماری خود ایمنی که در آن سیستم ایمنی به مفاصل حمله می‌کند و باعث تورم و درد می‌شود.

۳-خواب ناکافی
مقدار مناسب خواب باکیفیت برای سلامت سیستم ایمنی بسیار مهم است. نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد که خواب ضعیف حتی می‌تواند بر کارایی واکسن تاثیر بگذارد. هفت ساعت یا میزان خواب بیش‌تر برای سلامتی مطلوب توصیه می‌شود. نتایج بررسی درباره تاثیر خواب با مطالعاتی مطابقت دارد که نشان می‌دهد وقتی به افراد کم خواب واکسن داده تزریق می‌شود پاسخ آنتی بادی کمتری وجود دارد و اگر افراد کم خواب را در معرض یک راینو ویروس قرار دهید احتمال بیشتری برای ابتلا به این ویروس وجود دارد.

۴-تنهایی
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تنهایی و استرس می‌توانند تاثیر شدیدی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشند. «استیو کول» پژوهشگر ژنومیک در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس می‌گوید: «این به وضوح توضیح می‌دهد که چرا افراد تنها در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های عصبی و عفونت‌های ویروسی قرار دارند».

۵-یک رژیم غذایی وحشتناک
به گفته پزشکان سیستم ایمنی بدن با یک رژیم غذایی سالم رشد می‌کند. شکی نیست که یک رژیم غذایی سالم ایمنی شما را در برابر بیماری بهبود می‌بخشد. آن چه با خوردن به بدن خود وارد می‌کنید برای سلامت کلی شما از جمله سیستم ایمنی بدنتان مهم است. رژیم غذایی مدیترانه‌ای یک رژیم غذایی عالی برای سلامت سیستم ایمنی است.
برچسب ها: سیستم ایمنی بدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها