به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۳۴۳۵۳۴

صفحه‌اول تخیلیِ‌همشهری‌در وصف‌اقتصاد ایران

صفحه‌اول تخیلیِ‌همشهری‌در وصف‌اقتصاد ایران
گروه اقتصادی: روزنامه همشهری در شماره امروز خود به بررسی وضعیت اقتصادی پرداخته و آینده ایران را امیدوارانه توصیف کرده است!در این گزارش آمده است: دولت را مقروض تحویل گرفتیم و توانستیم از بحران عبور کنیم، فروش نفت را افزایش دادیم، بدون استقراض از بانک مرکزی کشور را اداره کردیم و بخشی از پول‌های بلوکه شده را پس گرفتیم و با آن نسبت به واردات واکسن، کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی اقدام کردیم. نتیجه این روایت مقامات ارشد دولتی اکنون در رشد اقتصادی بالای 4درصد، کاهش نرخ بیکاری و البته روند نرخ تورم متبلور شده است.

 دولت همه تلاش خود را به‌کار گرفت تا بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول که خود باعث تورم می‌شود سال۱۴۰۰ را پشت سر بگذارد. میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت طی امسال نسبت به سال گذشته بسیار مثبت بوده است، وزیر اقتصاد هم هفته گذشته اعلام کرد: مهار تورم همچنان از اولویت‌های ستاد اقتصادی دولت است. او در عین حال اعلام کرد: اکنون درآمدهای حاصل از فروش نفت پس از ۹۰روز وصول می‌شود و اگرچه تولید و صادرات خوب است اما برای محقق شدن اهداف بودجه نیازمند توفیقات بیشتری هستیم و امیدواریم با توجه به حذف ارز ترجیحی در پایان سال همه تعهدات انجام شده باشد.
برچسب ها: اقتصاد ايران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۰:۳۰
خخخخ (389643)
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۰:۳۰
واقعا ...... (389644)
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۳:۱۲
مرحبا به تحلیلگران روشن ببنمان. و مرحبا به مسوولان باکفایتمان. خوبه که زحمات مسوولان ما از دید شما پنهان نمیماند. (389655)
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۲
همه چیزای خوب مال شماست گل خوب شیشه علا. (389665)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها