به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۴۴۰۹۰

بازگشت گرد و خاک در این نقاط کشور

بازگشت گرد و خاک در این نقاط کشور
گروه جامعه: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و غبارآلودگی آسمان غرب کشور به دلیل نفوذ گرد و خاک از کشور همسایه خبر داد.صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. آسمان نوار غربی کشور به سبب نفوذ گردوخاک از کشور عراق و وزش باد غبار آلود است که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۷ تیرماه) در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده انتظار می‌رود. طی دو روز آینده وزش باد در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، شرق تهران افزایش می‌یابد که سبب افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه و پنجشنبه (۸ و ۹ تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود و طی روز پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی وزش باد، کاهش نسبی دما و ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد:جمعه (۱۰ تیرماه) وزش باد گاهی همراه با گردوخاک در نوار شرقی و بخش‌هایی از سمنان و شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.به گفته ضیاییان تا چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج خواهد بود.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ تیرماه) صاف وگاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۸ تیرماه) صاف ودر بعد از ظهر وزش بادشدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها