به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۴۴۳۵۶
دو طرف مقداری پیشنهادات خود را تعدیل کرده‌اند

روسیه می‌خواهد از طریق برجام مشکلاتش را کاهش دهد

روسیه می‌خواهد از طریق برجام مشکلاتش را کاهش دهد
گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: روسیه می‌خواهد از قِبَل مشکل برجام به نحوی مشکل خودش را هم کاهش دهد.جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  در واکنش به آغاز مذاکرات برجام گفت: در سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکسری پیشنهادات جدیدی ایران داشته و ظاهرا یکسری پیشنهادات جدید هم بورل و طرف غربی‌ها داشتند، بنابراین به نظر می‌رسد مقداری امید به احیای مذاکرات بیشتر شده است.
 
وی درباره احتمال توافق افزود: درباره این موضوع اطلاعی ندارم اما همین که امید به احیا و دور جدید مذاکرات، مطرح شده خودش نکته مثبتی است. البته در رابطه با جزییات پیشنهادات، نمی‌توان صحبت کرد اما دو طرف مقداری پیشنهادات خود را تعدیل کرده‌اند.رحیمی جهان آبادی در پاسخ به اینکه به باور  برخی افراد روسیه یکی از موانع برجام است، تصریح کرد: خیر، نمی‌شود گفت روسیه مانع برجام است. همه کشورهایی که در حال مذاکره هستند، اعم از روسیه و کشورهای غربی منافع خودشان در اولویت قرار دارد و نباید در این شک کرد. روسیه هم منافع خودش را اصل قرار داده است. اینکه سازش شود و مشکل ما حل شود برای روسیه یک مسئله فرعی است. در حال حاضر روسیه هم با توجه به جنگ اوکراین مشکلاتش بیشتر شده، از این رو آن بخش منفعت خودش برایش پررنگ‌تر شده که طبیعی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اما نگاه ایران در برابر روسیه یا سایر کشورهای حاضر در مذاکره هیچ‌وقت خوشبینانه‌ نبوده است. همیشه نگاه ما این بوده که اینها منافعی دارند ما هم منافعی داریم و ما وظیفه داریم منافع خودمان را حفظ کنیم. هیچ وقت توقع نداشتیم و هیچ وقت هم آنها از منافع خودشان، نگذشته‌اند. در حال حاضر هم روس‌ها منافع خودشان را دنبال می‌کنند اما با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در جنگ اوکراین دارند یک مقدار توقعات‌شان شدیدتر و بیشتر است.رحیمی جهان آبادی در پاسخ به اینکه منظور این است که روسیه در برجام توقع بیشتری دارد؟ یادآور شد: خیر، روسیه می‌خواهد از قِبَل مشکل برجام به نحوی مشکل خودش را هم کاهش دهد.
مرجع : منیبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها