به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۳۴۴۳۸۴

کرونا ریسک آلزایمر و پارکینسون را افزایش می‌دهد

کرونا ریسک آلزایمر و پارکینسون را افزایش می‌دهد
گروه علمی:محققان کشف کرده اند افرادی که مبتلا به کووید۱۹ شده اند در معرض خطر بیشتر ابتلا به پارکینسون، آلزایمر و سکته مغزی ایسکمیک هستند. محققان می‌گویند که از قبل می‌دانستند کووید ۱۹ می‌تواند علائم پارکینسون را در افراد مبتلا به این بیماری تشدید کند.
 
مطالعه جدید محققان دانمارکی نشان داد افرادی که تست کووید ۱۹ شأن مثبت بود در معرض خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، سکته مغزی ایسکمیک و خونریزی در مغز هستند.این مطالعه شامل ۴۳۳۷۵ فرد مبتلا به کووید ۱۹ و ۸۷۶۳۵۶ فرد بدون این بیماری بود.محققان گزارش دادند افرادی که آزمایش آنها مثبت بود بین ۲ تا ۳ برابر بیشتر در معرض خطر سکته مغزی ایسکمیک بودند، به ویژه در افراد جوان‌تر این خطر بیشتر بود.

آنها همچنین افزایش قابل توجهی در میزان تشخیص آلزایمر و پارکینسون یک سال پس از عفونت کووید ۱۹ مشاهده کردند.دکتر «پردیس ظریف کار»، نویسنده اصلی این مطالعه و یکی از اعضای گروه نورولوژی در بیمارستان ریگشاسپیتالت در کپنهاگ دانمارک، گفت: «در حالی که مطالعات قبلی ارتباط کووید ۱۹ با سندرم‌های عصبی را نشان داده اند، اما مشخص نیست که آیا کووید ۱۹ بر بروز بیماری‌های عصبی خاص تأثیر می‌گذارد و آیا با سایر عفونت‌های تنفسی رایج متفاوت است.»

با این حال، افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های عصبی در افراد مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر از افرادی بود که به آنفلوانزا یا ذات‌الریه باکتریایی آلوده شده بودند.ظریف کار توضیح داد: «ارتباط بین آنفلوانزا و پارکینسون قبلاً ثابت شده است، اگرچه مشخص شده است که واکسن‌های آنفلوانزا خطر ابتلاء به آلزایمر را کاهش می‌دهند.»محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها