به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۴۵۱۰۲

روزنامه دولت: اکثریت مردم از زندگی لذت می‌برند!

روزنامه دولت: اکثریت مردم از زندگی لذت می‌برند!
گروه سیاسی: در حالی که به دلیل شرایط سخت اقتصادی و گرانی افسارگسیخته، شهروندان با برگزاری تجمعات اعتراضی از عملکرد دولت رئیسی گلایه‌مند هستند، روزنامه «ایران» در گزارشی عجیب مدعی افزایش سطح امید در بین ایرانی‌ها شده است.

در بخشی از گزارش روزنامه دولت آمده:
* یافته‌های نظرسنجی‌های مراکز معتبر داخلی، وضعیت کاملاً متفاوتی در زمینه رضایت عمومی یا شادی ایرانیان در زندگی ارائه می‌‌کند. برخلاف سیاه‌نمایی مؤسسه‌های خارجی و تکرار آن از سوی برخی غربگرایان داخلی، بررسی‌ها نشان می‌‌دهد در سال 1401 میانگین نمره شادکامی 64.41 از 100 بوده است.

* در همین رابطه، سنجه‌های «خودم را فردی فعال و تأثیرگذار می‌‌بینم» با امتیاز 72.3،  «نسبت به آینده امیدوار هستم» با امتیاز 69.4، «از زندگی خود لذت می‌‌برم» با امتیاز 68.7 و «احساس می‌‌کنم زندگی ارزشمندی دارم» با نمره 68.5 از 100، نشان می‌‌دهد که ایرانیان در محدوده انسان‌های شاد قرار دارند.

* درعین حال، نتایج یک نظرسنجی درباره «سنجش میزان رضایتمندی عمومی» که در خرداد 1401 انجام شده است، نشان می‌‌دهد 75 درصد مردم در سطح زیاد و تا حدی زیاد در زندگی احساس آرامش و آسایش می‌‌کنند. در این رابطه، 91 درصد در سطح زیاد و تا حدی زیاد از سازگاری و همدلی در خانواده خود رضایت دارند و 80 درصد معتقدند «مردم در کارهای خیر شرکت کرده و به یکدیگر کمک می‌‌کنند.»

* حدود 76 درصد نیز به طور زیاد و تا حدی زیاد معتقدند «مردم در مراسم و مناسبت‌های مذهبی شرکت می‌‌کنند.» بیش از 65 درصد مردم هم تأکید داشتند مردم در روابط اجتماعی خود با یکدیگر با تحمل و مدارا رفتار می‌‌کنند و 70 درصد نیز از «تأمین امنیت عمومی» اعلام رضایت کرده‌اند.

* این نتایج نشان می‌‌دهد که ایران، همچنان جامعه‌ای پایدار و امیدوار به آینده است، این درحالی است که اگر بنابر صحت نظرسنجی‌های خارجی می‌‌بود، امروز نمی‌بایست از پایداری و یکپارچگی ایران نشانی باقی مانده باشد.

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۷
یک مشت ......... (390056)
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۴
من هم هنگام پاک کردن شیشه های خونه با روزنامه ایران از زندگی لذت می خورم. البته روزنامه های باطله که خریدم (390073)
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۰
منظورش آقا زادها هستند (390077)
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۳:۰۳
شاید معنی لذت زندگی عوض شده باشد مانند خیلی چیزهای دیگر (390078)
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۳:۱۴
پس اکثر مردم ........... (390080)
داروس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۳:۳۴
درست میگه از نظر ارامش و تامین زندگی و اقتصاد و شادی بین طالبان وکره شمالی در نوسان هستیم (390082)
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۳:۴۶
..... سرکوب و دروغ پردازی........ (390085)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۶:۳۳
تو که راست میگی... (390113)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۷:۲۵
خودت هم باورت نمیشع (390121)
غزل غلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۲۰:۴۶
چرا دروغ می‌نویسید مگر شما نباید صدای مردم باشید من یکی هرشب که میخوابم آرزوی مرگ خودم و بچه هام رو دارم بیا ببین درصد خودکشی چقدر تو شهر کوچیک ما بالا رفته واقعا خجالت نمی‌کشید از خدا خجالت بکشید این همه دروغ به خورد مردم میدید خدا ازتون نگذره (390143)
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۲۰:۵۴
واقعا خیلی شوتی روزنامه دولت مردم از شما و رییسی و امثال شما نفرت دارن اینو بفهمید کاشکی جرات داشتید یه رفراندوم بزارید تا به این خیالبافی پایان بدید (390145)
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۰۸:۳۴
............ با این نظر سنجی. دقیقا بر عکس (390170)
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۱:۳۲
چرند می گن (390185)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها