به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۳۴۵۵۰۳

امیر تاجیک: نگران موسیقی کشورم هستم

امیر تاجیک: نگران موسیقی کشورم هستم
گروه فرهنگی: یک خواننده می‌گوید، امروزه خوانندگان بیشتر ذوق دیده شدن دارند تا ارائه کار خوب.به گزارش ایسنا، امیر تاجیک سپس خطاب به مسوولان گفت: مسوولان باید نگاه مثبتی به موسیقی حرفه‌ای داشته باشند تا بتوانیم به دوران طلایی موسیقی برگردیم که خوانندگان، هنر خوانندگی، سواد موسیقی، توانایی درک مخاطب و شناخت از ادبیات غنی فارسی داشتند. بسیاری از افرادی که امروزه به عنوان خواننده روی صحنه‌ها حاضر می‌شوند، فقط ذوق دیده شدن دارند تا اینکه بخواهند به عنوان هنرمند کاری ارائه کنند.
 
وی تصریح کرد: مسوولان باید به ممیزی‌ها توجه بیشتری داشته باشند. وقتی مخاطب شما ۸۰ میلیون ایرانی است، باید با توجه و شناخت بیشتر کارتان را ارائه کنید.تاجیک که در رادیو صبا صحبت می‌کرد، درباره وضعیت فعلی موسیقی توضیح داد: من امروز ناراحت موسیقی و ادبیات کشورم هستم. متاسفانه الگوی خوبی برای موسیقی کشورمان نداریم و برخی کارهایی که ارائه می‌شود کپی برداری از کارهای خارجی است. خروجی کنسرت‌های ما آهنگ‌های ترکی، غربی و یونانی است و آهنگسازهای غنی ما به خاطر بی‌توجهی مسوولان کنار گذاشته شده‌اند و این ضربه بدی به موسیقی خواهد زد.

من این مساله را بارها در جلسات مختلف در صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد به گوش مسوولان رساندم که باید این مشکلات ریشه‌یابی شود چون موسیقی یک ابزار غنی در فرهنگ است که می‌توان از آن به بهترین شکل در فرهنگ سازی استفاده کرد.این خواننده در ادامه گفت: متاسفانه الگوها تغییر کرده است و زمانی که پول به عنوان یک مرجع مطرح باشد بسیاری از چیزها نادیده گرفته می‌شود.
برچسب ها: امیر تاجیك
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها