به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۴۵۶۷۸

تی شرت لباس کار مناسب برای روز‌های گرم سال

گروه کسب و کار: یکی از انواع لباس‌های مناسب برای فصل گرما تیشرت بوده که از راحتی بالایی برخوردار است.
تی شرت لباس کار مناسب برای روز‌های گرم سال
استفاده از تیشرت کار در بیشتر محیط‌های کاری صنعتی و کارگارهی و حتی ساختمانی وجود دارد. تیشرت کارگری و مهندسی علاوه بر راحتی و انعطاف پذیری بالا دارای تهویه مناسب بوده و در فصل گرم و یا هوای گرم محیط کاری استفاده از تیشرت کاملا مطبوع و نیاز فرد می‌باشد. همانطور که می‌دانید تیشرت‌ها در انواع مختلف و جنس‌های مختلف وجود دارند. بعضی از تیشرت‌ها از 100درصد پنبه تولید شده است و برخی دیگر از ترکیب پنبه و پلی استر ساخته می‌شود. مدلهای متفاوت تی شرت نیز در بازار وجود دارد مانند یقه گرد، یقه هفت، یقه پولویی اگر قصد خرید یک تی شرت کار مناسب را دارید در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره انواع تیشرت با جنسهای مختلف را برای شما شرح دهیم.

تی شرت کار چیست ؟
تی شرت، لباسی بدون یقه برای بالاتنه ی شما است که زمانی که آن را می‌پوشید،  در بدن شما به شکل حالت T شکل می‌گیرد. این روزها  تی شرت‌ها در سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند. قبل از خرید تی شرت برای محیط کاری خود ابتدا به شرایط کار و محل کار دقت کنید و بعد با تناسب با محیط کاری اقدام به خرید تی شرت نمایید. به انواع تی شرت‌هایی موجود در بازار فکر کنید که  کدام یک می‌توانند برای شما بهترین باشد. تیشرت‌های چسبان و یا تیشرت‌های گشاد و شل در بازار وجود دارند. علاوه بر این نحوه عملکرد  این لباس را همراه با سایر لباس‌های کاری روزمره ی خود در نظر بگیرید. تیشرتی که قصد خرید آن را دارید آیا زیر یک کت جین می‌پوشید ؟ و یا در محیط کاری با لباس‌های کار از آن استفاده می‌کنید؟ بررسی این نکات به شما کمک می‌کند تا بهترین تی شرت را انتخاب نمایید.

انواع پارچه‌های تیشرت لباس کار
•    پنبه

پنبه که به درستی به عنوان "پادشاه همه پارچه‌ها" نامیده می‌شود. یک ماده رایج برای تولید تی شرت است. این به این دلیل است که پارچه ترکیب خوبی از نرمی، تنفس و راحتی را برای پوشیدن در محیط‌های کاری فراهم می‌کند. تی شرت‌ها در انواع مختلف از جنس پارچه‌ها تولید می‌شوند. داشتن پارچه مناسب هنگام انتخاب تی شرت کار برای سبک بودن و راحتی بسیار مهم است. اکثر افراد به چند دلیل به سمت تیشرت کار نخی گرایش پیدا می‌کنند، آنها نسبتا مقرون به صرفه هستند، قابل تنفس هستند و همچنین مراقبت از آن‌ها آسان است، با این حال، همه تی‌شرت‌های نخی یکسان نیستند.  ممکن است از انواع مختلف پنبه تولید شده باشند. یکی از انواع پنبه‌ها، پنبه منگنه بلند است، که به طول الیاف پنبه اشاره دارد، این نوع پنبه جزء پنبه‌های ‌برتر است که دارای بافت نرم‌تری بوده و شیک تر به نظر می‌رسد. تی شرت کار نخی پنبه ای یکی از انتخاب‌های همیشگی مردان است.  انواع پنبه وجود دارد که شامل :

پنبه ارگانیک: پنبه ارگانیک کمی گرانتر از نمونه معمولی پنبه  است، پنبه ارگانیک فاقد مواد شیمیایی مانند کودها و آفت کش‌هایی است که معمولاً برای رشد پنبه استفاده می‌شود. سازگار با محیط زیست و پایدار با ویژگی  لمس و احساس نرمی بالایی است.
پنبه شانه‌شده: این نوع پنبه قبل از اینکه به صورت نخ ریسیده شود، دور دیگری از تقویت ویژه را پشت سر می‌گذارد. این نوع پنبه بسیار نرم، صاف و بادوام است تا تی شرت شما را بادوام تر کند.
Slub : پارچه‌ای نخی سبک و مطبوع که به بدن نمی‌چسبد. به دلیل فرآیند بافت دارای بافتی منحصر به فرد با توده‌های جزئی است که  نیاز به اتو ندارد.
Pima/Supima : بالاترین کیفیت پنبه که با الیاف بسیار بلند عرضه می‌شود که آن را نرم و بادوام می‌کند. این ماده با هر بار شستشو نرم تر می‌شود و در برابر ساییدگی یا کشیدگی مقاومت می‌کند.

•   کتان
یکی دیگر از پارچه‌های طبیعی که برای لباس‌های تابستانی و خصوصا تیشرت کار مناسب بوده، کتان است، این پارچه بسیار سبک وزن است. کتان به اندازه سایر مواد برای تی شرت‌های رایج نیست. با این وجود، می‌تواند یک انتخاب عالی برای جذب رطوبت و حس تنفسی آن باشد. تی شرت‌های کتان یک انتخاب محبوب برای تابستان است. آنها بسیار سبک هستند و به سرعت خشک می‌شوند، برخلاف پنبه که به راحتی رطوبت را جذب می‌کند. اگرچه این پارچه با هر حرکتی چروک می‌شود، اما برای استایل خنک و آرام در محل کار عالی است.

•   پلی استر
یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب پارچه برای تی شرت‌های سفارشی و تبلیغاتی پلی استر است. پلی استر یک پارچه مصنوعی است که معمولا برای پوشاک ورزشی استفاده می‌شود. این به این دلیل است که مواد به سرعت خشک می‌شوند و راحت هستند. شکل خود را حفظ می‌کند و با شستشوی چندباره مستعد جمع شدن یا کشیدگی نیست. اگرچه ممکن است به اندازه پنبه راحت نباشد، اما وقتی صحبت از دوام بالاتر به میان می‌آید،  پلی استر یک انتخاب ترجیحی برای کار با آن است.  تی شرت‌های پلی استر معمولاً دارای ترکیبی از پلی استر و الاستین هستند. پلی استر برای افرادی که تمایل زیادی به عرق کردن دارند، خاصیت جذب رطوبت دارد و الاستین (یا اسپندکس) به شما کمک می‌کند تا به راحتی حرکت کنید. بنابراین هم جذب رطوبت دارد و هم انعطاف پذیری مناسبی دارد.  اگر به دنبال یک تی شرت کار بسیار نرم هستید، به سراغ  تی شرت با پارچه ترکیبی سه گانه بروید که از پنبه، پلی استر و ریون تشکیل شده است.



•   ترکیب پلی استر و پنبه
این نوع پارچه معمولاً یک ترکیب 50:50 از پلی استر و پنبه است.  ترکیب پلی پنبه ای بهترین‌های هر دو نوع پارچه طبیعی و مصنوعی را ترکیب می‌کند. همچنین، برای بسیاری گزینه مقرون به صرفه ای است و می‌تواند ارزان تر از پارچه‌های 100٪ نخی باشد. تی شرت‌های تولید شده از این پارچه به خوبی شکل خود را حفظ می‌کنند و در مقابل پارچه‌های 100٪ پنبه ای که ممکن است با چندین بار شستن کوچک شوند، مستعد چروک شدن بیش از حد نیستند.

•  ترکیب پنبه ،پلی استر و ابریشم مصنوعی
ترکیب سه پارچه پنبه، پلی استر و ابریشم مصنوعی یک ترکیب سه‌گانه برای تولید پارچه ای منجصربفرد با ویژگی‌های مناسب است . در واقع می‌تواند معایب هر نوع پارچه را با تغییر و ترکیب خوب این نوع پارچه‌ها جبران کرد. به عنوان مثال، سبکی ابریشم مصنوعی در کنار نرمی پنبه و دوام پلی استر می‌تواند تعادل مناسبی از سبک بودن، راحتی و استقامت را ایجاد کند. با این اوصاف، ترکیب این سه پارچه می‌تواند یک پارچه به مراتب باکیفت تر در اختیار شما بگذارد. در تیشرت کار خود مخلوط این پارچه‌ها را بررسی کنید تا دوام و مطابقت آن با نیاز خود را  متوجه شوید.

5 نوع مدل یقه تیشرت کار مردانه
1.    یقه گرد: که به طور معمول همه آن را می‌بینیم.  این رایج ترین نوع  یقه برای تیشرت کار مردانه است. این نوع یقه در واقع کلاسیک بوده و با یقه گرد و دایره‌ای آن مشخص می‌شود. تیشرت‌های یقه گرد را می‌توان به سادگی با یک شلوار جین مناسب برای محل کار پوشید و از داشتن ظاهری مرتب و شیک در محیط کار خیالتان راحت باشد. همچنین می‌توانید از تیشرت‌های یقه گرد زیر لباس‌های کار سرهمی و یا دوبنده استفاده نمایید. اگر می‌خواهید تیشرتی را انتخاب کنید که رد عرق کردن روی آن پیدا نباشد می‌توانید از تی شرت‌هایی با رنگ‌های سرمه ای، خاکستری، سیاه و سفید، انتخاب کنید . حتما به نوع پارچه ی تیشرت یقه گرد دقت کنید تا انتخاب درستی را انجام دهید .
2.    یقه هفت: این نوع تی شرت نام خود را از شکل V  گرفته است . این شکل یقه در تی شرت‌های کار بیشتر توسط افرادی انتخاب می‌شود که نیاز به راحتی بالاتری دارند. از تی شرت‌های یقه هفت می‌توان در زیر سایر لباس‌ها  به راحتی استفاده نمود. علاوه بر این این نوع تی شرت‌ها می‌توانند از تعریق بدن نیز جلوگیری کرده چون داشتن یقه ی هفت موجب تهویه بهتر در تیشرت کار می‌شود.
3.    دکمه دار: در مورد این سبک یقه در تی شرت‌ها می‌توانیم بگوییم ، کاملا راحت و خوش فرم است. در ساعات گرم روز می‌توانید دکمه یقه را باز کنید و از شدت گرمای خود کاهش دهید. می‌توانید از تیشرت‌هایی با یقه گرد در لباس‌های کار دوبنده نیز استفاده نمایید و ظاهری زیبا و حرفه ای داشته باشید.



 چگونه از تی شرت‌های مردانه مراقبت کنیم ؟
 مراقبت از تیشرت کار مردانه در صورتی که می‌خواهید دوام بیشتری داشته باشد کاملا ضروری است. اکثر تی شرت‌ها را می‌توان در ماشین لباسشویی یا در آب سرد و با دست با شستشویی ظریف، آن‌ها را بشویید و تمیز نمایید.  همچنین باید برای شستن تی شرت‌ها از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. از استفاده از مواد سفید کننده و شوینده‌های قوی اجتناب کنید. بعد از شستشو می‌توانید آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید. برخی از تی شرت‌ها از مواد منحصر به فردی ساخته شده اند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به عنوان مثال، تی شرت‌های کتان را باید با دست در آب خنک بشویید و آویزان کنید تا خشک شوند. تی شرت‌های ابریشمی نیز باید با دست در آب خنک شسته و آویزان شوند تا خشک شوند. تی شرت‌های پشمی را فقط باید از طریق خشکشویی تمیز کنید. اکنون که همه چیز را در مورد انواع تی شرت‌ها، از جمله جنس و یقه می‌دانید، آماده شروع خرید تیشرت هستید! فقط به یاد داشته باشید که قبل از خرید، مناسبت، از سایز خود و نحوه تناسب تی شرت  با سایز بدنی خود را در نظر بگیرید. و فراموش نکنید که از تی شرت خود به درستی مراقبت کنید تا برای سال‌های آینده دوام داشته باشد.

چگونه  تیشرت کار با اندازه مناسب  بخرم ؟
برای اندازه گیری دقیق سایز خود برای خریدن تیشرت کار باید ابتدا  اندازه سینه خود را با یک متر محاسبه کنید. متر را دور کامل ترین قسمت سینه خود بپیچید ، نباید آن را سفت و محکم بگیرید کمی در اندازه خود فاصله را رعایت کنید. عدد روی متر دقیق ترین اندازه ی شما برای خرید یک تی شرت مناسب برای محل کار است . اکنون که اندازه سینه خود را می‌دانید، می‌توانید از آن برای پیدا کردن تی شرت‌هایی با تناسب کامل استفاده کنید. اگر یک تی شرت باریک و چسبان می‌خواهید، به دنبال تی شرت‌هایی با اندازه سینه دو سانتی متر کوچکتر از اندازه سینه خود باشید. به عنوان مثال، اگر اندازه سینه شما 40 سانتی متر است، به دنبال تی شرت‌هایی با سایز سینه 38 سانتی متر باشید. اگر یک تی شرت معمولی می‌خواهید، به دنبال تی شرت‌هایی با اندازه سینه ای باشید که اندازه واقعی سینه شما باشد. به عنوان مثال، اگر اندازه سینه شما 40 سانتی متر است، به دنبال تی شرت‌هایی با سایز سینه 40 سانتی متر باشید. اگر می‌خواهید تی شرتی راحت داشته باشید، به دنبال تی شرت‌هایی با اندازه سینه دو سانتی متر بزرگتر از اندازه سینه خود باشید.



تی شرت کار با پارچه‌های طبیعی یا مصنوعی ؟
پارچه‌های طبیعی همیشه یک انتخاب محبوب برای انتخاب تی شرت‌های مناسب محل کار هستند. این الیاف از منابع طبیعی استخراج می‌شوند و سپس به صورت منسوج بافته می‌شوند. از سوی دیگر، پارچه‌های مصنوعی ساخته دست بشر هستند و در واقع  جنسی به ظاهر پلاستیک مانند دارند. با این حال، آنها یک جایگزین عالی برای پارچه‌های طبیعی هستند و از نظر راحتی و پایداری آنها امتیاز خوبی کسب می‌کنند. پارچه‌های مصنوعی به خوبی از پارچه‌های طبیعی تقلید می‌کنند ، که فقط با بررسی برچسب لباس می‌توانید تفاوت را تشخیص دهید. پارچه‌های مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که در جنبه‌های خاصی مانند کشسانی و نفوذ ناپذیری بهتر از همتایان طبیعی خود عمل کنند. همین ویژگی‌ها است که پارچه‌های مصنوعی را به انتخابی محبوب برای تی شرت‌های کار سفارشی تبدیل کرده است. برای تعیین اینکه آیا پارچه طبیعی یا مصنوعی برای تی شرت شما انتخاب مناسبی است، نوع محیط کاری که در آن هستید را در نظر بگیرید. این به این دلیل است که پارچه‌های طبیعی می‌توانند مایعات را به طور موثر جذب کنند و پارچه‌های مصنوعی تمایل به دفع آب دارند. با توجه به ترجیحات و نیاز خود بهترین پارچه را برای تیشرت کار سفارشی خود انتخاب کنید. در نهایت، پارچه ای که انتخاب می‌کنید باید ظاهر و احساس راحتی به شما بدهد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها