به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۴۷۹۶۱

عدم توافق باعث افزایش فشارها می‌شود

عدم توافق باعث افزایش فشارها می‌شود
گروه سیاسی: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید  هشدار داد در صورتی که ایران توافق پیشنهادی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را نپذیرد، فشارها بر جمهوری اسلامی تشدید خواهد شد.
جان کربی  در خصوص دستاوردهای سفر جو بایدن به خاورمیانه و منافع مشترک آمریکا و عربستان در مورد مناقشه برنامه هسته‌ای ایران گفت، نقاط مشترک بسیاری وجود دارد. عربستان نیز نمی‌خواهد شاهد یک ایران مسلح به بمب اتم باشد. آنها مطلقا نمی‌خواهند چنین نتیجه‌ای رقم بخورد.این مقام کاخ سفید تصریح کرد: دو کشور اذعان داشتند که «هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران اتمی به آسانی قابل حل نخواهد بود. رئیس جمهوری بایدن اعتقاد دارد که بهترین مسیر برای جلوگیری از (دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای) دیپلماسی و توافقی مبتنی بر مذاکره است.»
او اضافه کرد: «هم اکنون توافقی روی میز وجود دارد و این برعهده ایران است که این توافق را بپذیرد و در راستای چنین نتیجه‌ای حرکت کند. اگر آنها خواهان رفع تحریم‌ها هستند، هم اکنون توافقی پیش روی آنها وجود دارد. تنها کاری که باید بکنند این است که این توافق روی میز را اجرا کنند.»جان کربی در ادامه هشدار داد: اگر ایران نپذیرد، همانطور که رئیس جمهوری بایدن به طور واضح و روشن اعلام کرد، با همکاری متحدان و شرکا در منطقه و اروپایی فشارها بر ایران افزایش خواهد یافت و همزمان مطمئن خواهیم شد که ظرفیت کافی نظامی برای دفاع از متحدان در منطقه و منافع امنیت ملی خواهیم داشت.
جان کربی  در خصوص جزيیات چنین فشارهایی گفت، این فشارها می‌توانند از طریق تحریم‌های مضاعف باشند. راه‌های متفاوتی برای اجر آنها وجود دارد. ولی قطعا ما اعمال تحریم‌ها تازه را از روی میز کنار نمی‌گذاریم، هرچند که تقویت هم شده‌اند.




 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها