به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۴۸۸۵۲

تحصیل در انگلیس و اخذ بورسیه تحصیلی توسط مجموعه بلو اسکای

گروه دانش:
تحصیل در انگلیس و اخذ بورسیه تحصیلی توسط مجموعه بلو اسکای
 کشور انگلستان جزو یکی از برترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی و تحصیل شناخته می‌شود و همین امر باعث شده که هر ساله متقاضیان زیادی اقدام به مهاجرت و ادامه تحصیل در انگلستان کنند. با توجه به اینکه هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان زیاد است بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی برای تحصیل و زندگی در این کشور وجود دارد که در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به صورت مختصر شما را با هزینه‌های تحصیل در انگلستان و بورسیه‌های تحصیلی در این کشور آشنا کنیم. چنانچه شما پس از خواندن این مقاله در خصوص خدمات بورسیه تحصیلی در انگلستان سوال داشتید می‌توانید با شرکت بلو اسکای در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل در انگلیس
شهریه‌ی مدارس انگلستان بسته به نوع مدرسه، کیفیت آموزشی، موقعیت مکانی، کیفیت خوابگاه و اساتید آنها متفاوت است اما به طور متوسط هزینه تحصیل در مدارس انگلیس برای هر دانش‌آموز بین‌المللی، مبلغی بین ۳۰  تا ۵۰ هزار پوند در سال است. قبل از ورود به مدرسه آنها باید یک سوم هزینه‌ی شهریه را پرداخت کنند و مابقی آن، هم به صورت یکجا و هم به شکل  اقساط دو مرحله‌ای، باید پرداخت شود. برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌های شهریه و خوابگاه (هزینه‌ی سه وعده غذای روزانه، امور پزشکی و امکانات تفریحی ورزشی و …) اجباری و برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌ی سفرهای گردشگری و کلاس‌های فوق برنامه اختیاری هستند. شرکت بلو اسکای امکان اخذ بورس بین۲۰٪ تا ۶۰٪ درصد را برای تحصیل در مدارس انگلیس دارد. در رابطه با نحوه اخذ بورسیه می‌توانید با مشاورین آنها تماس بگیرید.

مدارس و دبیرستان‌های انگلیس
ورود به مدارس انگلستان از سن ۵ سالگی شروع و تا ۱۶ سالگی ادامه دارد و تحصیل در این سن برای همه‌ی افراد اجباری است. تحصیل در مدارس در انگلیس به ۴ پایه‌ی اصلی (Key Stage) تقسیم می‌شود: پایه‌ی اول: ۵ تا ۷ سال (مقطع ابتدایی) پایه‌ی دوم: ۷ تا ۱۱ سال (مقطع ابتدایی) پایه‌ی سوم: ۱۱ تا ۱۴ سال (مقطع دبیرستان) پایه‌ی چهارم: ۱۴ تا ۱۶ سال (مقطع دبیرستان)
دوره‌ای که دانش‌آموزان دبیرستان از سن ۱۴ تا ۱۷ سالگی می‌گذارنند، GCSE نام دارد و پس از اتمام این دوره آزمونی از افراد گرفته می‌شود و آنها گواهینامه‌ی GCSE را دریافت می‌کنند. سپس برای ورود به دانشگاه‌ها، دوره‌ی پیش دانشگاهی را می‌گذرانند. در این دوره به دانش‌آموزان دروس پیش‌نیاز برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان آموزش داده می‌شود. پس از گذراندن دو سال دوره‌ی GCSE، دانش‌آموزان دوره‌ای معادل دوره‌ی پیش‌دانشگاهی می‌گذرانند. برای افرادی که تمایل دارند در دانشگاه‌های انگلستان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بخوانند، دوره‌ی پیش‌دانشگاهی، دوره‌ A level نام دارد و افرادی که تمایل دارند رشته‌هایی غیر از رشته‌های ذکر شده را بخوانند، نام دوره‌ی پیش‌دانشگاهی آنها Foundation است. در صورتی که مقطع تحصیلی در ایران سوم راهنمایی یا اول دبیرستان باشد می‌بایست از دوره‌ی GCSE1 آغاز به تحصیل شود و بعد از گذراندن مدت یکساله‌ی این دوره، وارد دوره‌ی  GCSE شد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان
مدارس شبانه‌روزی  به آن دسته از مدارس گفته می‌شود که دانش آموزان نه تنها در آنجا تحصیل می‌کنند، بلکه می‌توانند در آنجا اقامت کنند. معمولا وقتی نام آن را می‌شنویم ناخودآگاه تصورمان به سمت ساختمان‌های دوره رنسانس در انگلستان منعکس می‌رود. اما تاریخچه پیدایش مدارس شبانه روزی به خیلی قبل‌تر این دوران برمی‌گردد. جالب اینجاست که با اینکه بیش از هزار سال گذشته، محبوبیت این مدارس هنوز پابرجاست و سالانه هزاران نفر فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس شبانه روزی معتبر به خصوص در انگلستان می‌فرستند.

(blueskystudy.org/blog/london-boarding-school)

به طور کلی، سیستم آموزشی و فرایند اخذ پذیرش در مدارس شبانه روزی انگلستان تمرکز بیشتری بر روی عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارد. در بهترین حالت، هر مدرسه شبانه روزی از دانش آموزانش پیشرفت تحصیلی و نمرات بالایی می‌خواهد، اما در مدارس شبانه روزی انگلستان این قضیه از اهمیت بالاتری برخوردار است. اغلب مدارس معتبر برای ورود نیاز به مدرک دارند که زبان انگلیسی و ریاضیات را پوشش می‌دهد، اما دانش آموزان در مدارس انگلستان نیاز به گذراندن امتحانات متعدد دارند که شامل طیف وسیع تری از موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم و گاهی تاریخ، جغرافیا و یک زبان خارجی می‌شود. بدون نتایج قابل قبول ورود به مدارس انگلستان مشکل خواهد بود. مصاحبه‌ها نیز بخش مهمی از پروسه پذیرش هستند و از برگزیدگان انتظار می‌رود که به سوالات درسی پرسیده شده پاسخ‌هایی دهند که میزان دانش و علایق آنها را نشان دهد. 
 


اخذ بورسیه و فاند تحصیلی در انگلستان
شاید این سوال برایتان مطرح باشید که برای چه مقاطعی می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان اقدام کنید. خوب است بدانید که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان برای کلیه مقاطع تحصیلی (از بورسیه مدارس تا دانشگاه) وجود دارد.
بورس‌های متنوعی برای تحصیل در مقطع دبیرستان و تحصیل در مقطع لیسانس در انگستان وجود دارد که دریافت آنها به عواملی مانند معدل دانش آموز، سطح زبان و مدارکی که دانش آموز بعد از گذراندن یک دوره (سرتیفیکیت ورزشی، هنری، علمی و .. ) کسب کرده است بستگی دارد. پس از درخواست اخذ بورسیه در مقطع دبیرستان، مدارس آزمون‌های آنلاین برگزار می‌کنند که در این آزمون‌ها سطح زبان دانش آموز، دانش و هوش وی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بورسیه‌های تحصیلی مدارس در انگلستان با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت شامل میزان بورسیه، مهلت آنها برای بررسی درخواست و ظرفیت آنها است. معمولا میزان بورسیه دبیرستان‌ها از ۱۰ تا ۷۰ درصد متفاوت است و تا زمانیکه شرایط دانش آموز بررسی نشود نمی‌توان به طور قطعی گفت که یک دانش آموز چه میزان بورسیه دریافت می‌کند.

تقریبا تمام دانشگاه‌های انگلستان در تمامی مقاطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، پست داک) برای دانشجویانی که رزومه تحصیلی خوبی دارند (معدل بالا، نمره زبان مورد نیاز دانشگاه، چاپ مقاله برای مقطع فوق لیسانس و بالاتر) بورس‌های متنوعی ارائه می‌دهند. میزان این بورسیه‌های تحصیلی متفاوت است اما امکان دریافت بورسیه تحصیلی کامل و تحصیل رایگان در انگلستان نیز در بسیاری از دانشگاههای برتر انگلستان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود برای دریافت بورسیه تحصیلی دبیرستان و دانشگاه‌های انگلستان با متخصصان شرکت بلو اسکای مشورت کنید.
 
تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس
طول دوره دکتری و هزینه‌های تحصیل و زندگی نسبت به بسیاری از کشورها نظیر آمریکا کمتر است. هزینه‌های تحصیلی متفاوت است، اما معمولا این هزینه‌ها حدود ۳۶ تا ۴۸ هزار پوند در سال است. با این وجود، کمک هزینه تحصیلی به طور گسترده ای در دسترس است و بسیاری از دانشجویان دکتری به طور کامل بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند.

تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس
به طور کلی دوره‌ی پزشکی در انگلستان ۶ سال طول می‌کشد. پس از گذراندن این دوره، دانشجویان دوره‌های عملی را نیز در مراکز درمانی بگذرانند تا بتوانند مدرک پزشکی خود را دریافت کنند. در انتها مدرک گواهی تکمیل آموزش  به دانشجویان داده خواهد شد که مورد تایید وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز است.

بهترین رشته تحصیلی در انگلیس
جدا از انگیزه و علاقه شخصی، افراد باید این هم در نظر داشته باشند که رشته ای را که برای تحصیل در انگلستان انتخاب می‌کنند باید بازار کار خوبی در آینده داشته باشد. برخی از رشته‌ها ، درآمد مالی بیشتری به نسبت سایر رشته‌ها دارند. شما ممکن است رشته‌ای را ترجیح دهید که فرصت‌های شغلی بیشماری و درآمد بالایی داشته باشد. در زیر اسامی رشته‌های پرطرفدار در انگلیس آمده است:
·         رشته اقتصاد
·         رشته علوم کامپیوتر
·         رشته حقوق
·         رشته ریاضی
·         رشته پزشکی
·         رشته دندانپزشکی
·         رشته معماری
·         رشته آموزش

اقامت پس از تحصیل در انگلیس
دانشجویان که قصد اقامت در انگلستان را دارند می‌تواند برای دریافت اجازه کار و اقامت در این کشور، می‌توانند از طریق روش‌های زیر اقدام به اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان کنند. مدت این ویزا یک سال است.
Tier 4 Doctorate Extension Scheme: این ویزا مناسب دانشجویانی است که در آستانه اتمام دوره دکتری هستند و به دنبال شغل مناسب می‌گردند. مدت این ویزا ۵ سال است
 Tier 2 (General): امکان دریافت این ویزا مستقیما به شغل و کارفرما مرتبط است. مدت این ویزا یک سال است.
 Tier 1 Graduate Entrepreneur:       برای فارغ‌التحصیلانی که ایده‌های کسب‌وکار دارند.
Tier 5 GAE : مناسب متقاضیانی است که مایل به کار، تحقیق و آموزش در انگلستان هستند. مدت این ویزا یک تا ۲ سال است.
 در این مقاله به بررسی اجمالی در خصوص تحصیل در انگلستان پرداخته شد. چنانچه پس از خواندن مقاله مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلستان هستید پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه بلو اسکای مشورت کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها