به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۴۹۸۴۱

ترک سیگار الکترونیکی و عوارض آن

ترک سیگار الکترونیکی و عوارض آن
گروه علمی: محققان دریافته‌اند که اکثر استفاده کنندگان از سیگار‌های الکترونیکی به‌عنوان راهی برای ترک سیگار در نهایت به صورت مضاعف سیگاری می‌شوند و با کشیدن سیگار‌های الکترونیکی و معمولی مقادیر بیشتری نیکوتین مصرف می‌کنند. محققان البته در همین حین اخبار خوبی را از ابداع درمان‌های ترک سیگار مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرده اند که این درمان‌ها برای سیگاری‌های دوگانه و حتی کسانی که فقط سیگار‌های سنتی مصرف می‌کنند مفید است.
 
لی، چون چن، دانشیار روانپزشکی در دانشکده روانپزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت: "ما درمان‌های مورد تایید FDA مانند جایگزینی نیکوتین و وارنیکلین و همچنین مشاوره برای سیگاری‌ها را توصیه می‌کنیم. "محققان خاطرنشان کردند که ۷۰ درصد سیگاری‌ها سعی می‌کنند سیگار را ترک کنند، ۲۰ درصد می‌خواهند سیگار را کاهش دهند، در حالی که ۵ درصد موفق به ترک سیگار بدون هیچ گونه درمان یا توصیه‌ای می‌شوند.

محققان توضیح دادند که تعداد مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ سه برابر شد و به نظر می‌رسد که اکثر آن‌ها برای ترک سیگار به سیگار‌های الکترونیکی روی آوردند، اما متوجه شدند که به دو سیگاری تبدیل شده اند.محققان دریافتند که بسیاری از مردم از آسیب‌های طولانی مدت سیگار‌های الکترونیکی برای سلامتی اطلاعی ندارند، اما دانشمندان اتفاق نظر دارند که استفاده از سیگار‌های سنتی و الکترونیکی مضرات زیادی برای سلامت انسان دارد.

محققان به این نتیجه رسیدند که درمان سنتی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مانند درمان جایگزین نیکوتین و ارائه مشاوره، کمک زیادی به ترک سیگار می‌کند.این مطالعه نشان داد که درصد نسبتاً کوچک، اما رو به افزایشی از نمونه مورد مطالعه سیگاری‌ها در طول دوره مطالعه به مصرف‌کنندگان دوگانه تبدیل شدند، به گونه‌ای که حدود ۰.۸ درصد از نمونه مورد مطالعه، در سال اول مطالعه از هردو سیگار استفاده می‌کردند، اما این تعداد پس از اتمام مطالعه به ۲.۳% افزایش یافت.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که تعداد واقعی مصرف کنندگان هر دو نوع سیگار احتمالاً بیشتر از درصد نهایی است.محققان دریافتند که از هر پنج نفر سیگاری‌های دوگانه فقط یک نفر (۲۰.۸%) سیگار را در عرض ۱۲ ماه ترک می‌کند. این در مقایسه با نرخ ترک ۱۶.۸ درصدی در میان افرادی که فقط سیگار‌های معمولی مصرف می‌کردند، بوده است.به نظر می‌رسد که هنوز درمان، کلید ترک برای مصرف کنندگان دوگانه است. هنگامی که آن‌ها درمان ترک سیگار را دریافت کردند، تقریباً یک سوم (۲۹ ٪) پس از ۱۲ ماه توانستند سیگار را ترک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها