به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۵۱۵۱۹

دم نوش‌های لاغری واقعا باعث لاغری می‌شود؟

دم نوش‌های لاغری واقعا باعث لاغری می‌شود؟
گروه جامعه: از سالیان دور دمنوش‌های مختلف در بین خانواده‌های ایرانی جای داشته، و هر کدام یک خاصیت درمانی داشت. اما امروزه شاهد هستیم که همان دمنوش‌های مادربزرگ‌ها درانواع مختلف و در بسته بندی‌های کیسه‌ای در بازار موجود است و طرفداران بسیاری هم دارد.دراین میان شرکت‌هایی با ادعای لاغری بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص دادند، اما اینکه چقدر این دمنوش‌ها بر روی لاغری تاثیر دارد را مورد بررسی قرار دادیم.

تاثیر دمنوش‌های گیاهی بر تناسب اندام
رضا غیاثوند عضو هیئت علمی، علوم پزشکی دانشگاه اصفهان درباره تاثیر واقعی دمنوش‌های گیاهی بر لاغری گفت: این روز‌ها بسیاری از افراد با هدف لاغری اقدام به مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌کنند که در بسیاری موارد در نتیجه مصرف این دارو‌ها و یا دمنوش‌های گیاهی موفق به کاهش وزن خود می‌شوند، اما اینکه تا چه اندازه این کاهش وزن بدلیل مصرف این دمنوش‌های گیاهی است، برای بسیاری سوال است.اینکه بسیاری از این دمنوش‌های گیاهی با کاهش اشتها باعث کاهش وزن می‌شوند حقیقی غیر قابل انکار است، اما برای نتیجه گیری از این دمنوش‌های گیاهی لاغری باید مقادیر بسیاری زیادی در طول روز در این دمنوش‌ها مصرف کرد.

یک قرص چای سبز معادل ۱۲ لیوان دمنوش چای سبز است پس یک فرد برای استفاده از تاثیر دمنوش گیاهی باید مقادیر زیادی از این نوع گیاهان مصرف کند، که برای همه امکان پذیر نیست، اما در بسیاری موارد شاهد بودیم که مصرف کنندگان از نتیجه این دمنوش‌های گیاهی راضی بودند.رئیس کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزش اصفهان گفت: اکثر کسانی که ادعا می‌کنند با مصرف دمنوش‌های گیاهی در کاهش وزن موفق بوده‌اند همزمان با مصرف این دمنوش‌های گیاهی لاغری، کالری‌های دریافتی خود را نیز کم کرده‌اند و علاوه بر آن به ورزش یا پیاده روی پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل نتیجه گرفتن افراد از دمنوش‌های گیاهی لاغری تاثیر دارونما‌هاست یکی از مباحث مهم در پزشکی تاثیر پذیری از دارونماهاست به این شکل که گاهی فرد داروی بی اثری می‌خورد، اما مکانیزم‌های واقعی در بدن وی به جریان می‌افتد و در نهایت بیمار به نتیجه دلخواهی که فکر می‌کند، می‎رسد به طور مثال فردی که دچار سردرد است با خوردن یک کپسول مولتی ویتامین که البته بیمار فکر می‌کند مسکن است، سردردش خوب می‌شود و در واقع وی با تلقین خوب شده است، نه اثر دارو! دمنوش‌های گیاهی لاغری نیز در بسیاری از افراد این چنین عمل می‌کند و افراد با مصرفش لاغر می‌شوند.

 افراط در مصرف دارو‌های گیاهی مسمومیت کبدی به همراه دارد
متخصص تغذیه گفت: مصرف دارو‌های گیاهی و فرآورده‌های سنتی با سلامتی تعارضی ندارد، اما افراط در مصرف این قبیل محصولات، منجر به مسمومیت کبد می‌شود.لاغری و کاهش وزن را باید بر اساس یکسری اصول علمی و آزمایش شده به انجام رسانید. لاغری بی ضرر و آسان که بر پوست و زیبایی اثر سوء نداشته و بر سلامتی نیز مضرر نباشد را باید با کاربرد اصول تغییر در سبک زندگی و عادات غذایی و تحرکی که در یک برنامه مدون در اختیار قرار می‌گیرد به انجام رساند. گیاهان داروئی موثر بر لاغری و کاهش وزن به عنوان سرعت بخش می‌توانند روند چربی سوزی را سرعت بالایی بدهند.
برچسب ها: دمنوش لاغری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها