به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۵۱۵۴۴

تولید خودرو محبوب آلمانی متوقف می‌شود؟

تولید خودرو محبوب آلمانی متوقف می‌شود؟
گروه اقتصادی: قرار بود تا طبق یک رویه همیشگی، در مارس ۲۰۲۱ نسل بعدی خودروهای فولکس واگن گلف، فولکس واگن تی راک، فولکس واگن پاسات و فولکس واگن تیگوان معرفی شوند. با این حال اخبار منتشر شده پیرامون نسل نهم فولکس واگن گلف از آینده نامعلوم این خودرو هاچ بک خبر می‌دهند.

مدیر عامل تازه منصوب شده فولکس واگن، در مورد توسعه نسل بعدی خودروهای درون‌سوز تردید دارد. همین مساله موجب شده است تا هنوز اخبار قطعی پیرامون تولید نسل نهم گلف منتشر نشوند. به عبارت دیگر هنوز تصمیم قطعی درباره ادامه حیات گلف اخذ نشده است.مدیرعامل جدید فولکس واگن، پیش از این به عنوان مدیرکل برند اشکودا فعالیت می‌کرد. افزایش هزینه توسعه خودروهای درون‌سوز برای فولکس واگن، دلیل اصلی تردید شرکت درباره تولید نسل بعدی آن‌ها است.

آینده احتمالی فولکس واگن گلف و دیگر هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت
به گفته توماس شفر، مقررات عدم آلایندگی یورو ۷ به زودی در اتحادیه اروپا تصویب می‌شوند. استاندارد عدم آلایندگی یورو ۷، قیمت تمام شده تولید ارزان‌ترین خودروها را از ۳۰۰۰ یورو به ۵۰۰۰ یورو افزایش خواهد داد. شفر اعلام کرد که پایان عمر خودروهای اقتصادی با قیمت ۱۰ هزار یورو و کمتر در اروپا نزدیک است، چرا که تطابق موتور خودروهای درون‌سوز با مقررات جدید آلایندگی هزینه‌های تحقیق و توسعه را به شدت افزایش خواهد داد.

خودروساز آلمانی هم‌اکنون تصمیم دارد تا نسخه فیس لیفت نسل هشتم فولکس واگن گلف را به بازار عرضه کند. با این حال هنوز تصمیمی درباره توسعه نسل نهم اخذ نشده است. مهندسی خودروهای درون‌سوز با چرخه عمر ۷ الی ۸ سال اکنون هزینه گزافی را به دوش خودروسازان می‌گذارد. نسل هشتم گلف در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴، نسخه فیس‌لیفت آن به بازار عرضه شود.

انتظار می‌رود نسل نهم گلف در سال ۲۰۲۷ یا پس از آن وارد بازار شود. با توجه به ممنوعیت تولید و عرضه خودروهای درون‌سوز در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵، پایان عمر نسل نهم گلف مقارن با پایان عمر خودروهای درون‌سوز در این قاره خواهد بود. تصمیم نهایی برای تولید یا عدم تولید فولکس واگن گلف نسل نهم، طی ۱۲ ماه آتی اخذ خواهد شد.
مرجع : شفقنا
برچسب ها: فولکس واگن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها