به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۵۱۵۶۶

اجازه اکران «مینیون‌ها» ‌در چین داده شد

اجازه اکران «مینیون‌ها» ‌در چین داده شد
گروه فرهنگی:چین برای اکران «مینیون‌ها: ظهور گرو» تاریخ اکران تعیین کرد. «مینیون‌ها: ظهور گرو» از ۱۹ آگوست امسال در چین اکران می‌شود. تعیین زمان اکران با وجود تیره بودن روابط سیاسی چین و آمریکا غافلگیر کننده بود.
این فیلم توسط یونیورسال و ایلومیشن انترتینمنت تولید شده و دیروز یونیورسال خبر اکران این انیمیشن در چین را در رسانه اجتماعی چین «وایبو» منتشر کرد.با توجه به این که کمتر از ۲ هفته دیگر این فیلم در چین اکران می‌شود، استودیو فرصت کمی برای تبلیغ فیلم دارد.

تقریبا ۲ ماه پیش در ۱۰ ژوئن امسال «ژوراسیک: سلطه» در چین به نمایش درآمد و از آن زمانی هیچ فیلم دیگری از استویوهای بزرگ آمریکایی در این کشور دیده نشده است.«مینیون‌ها» هنوز در آمریکا در حال اکران است و تاکنون در گیشه داخلی ۱۵۷ میلیون دلار فروش کرده است.در ۲ سال اخیر چین ارتباط مستقیمی بین روابط سیاسی با آمریکا و اکران فیلم‌های آمریکایی برقرار کرده و با وجود این که به دلیل مشکلات دیپلماتیک از اکران فیلم‌های کره‌ای و هندی برای مدتی جلوگیری کرده بود، مدتی‌ است نمایش این فیلم‌ها را آزاد کرده است.

درگیری‌های اخیر آمریکا و چین موجب شد تا چین از سال گذشته سهمیه کامل فیلم‌های آمریکایی را رعایت نکند و کمتر از حد تعیین شده اجازه اکران به فیلم‌های آمریکایی داده شد.امسال نیز روابط دوجانبه بر سرجنگ روسیه در اوکراین و به تازگی موضوع تایوان، بدتر شده و مانور ۴ روزه نظامی برای نشان دادن ناخشنودی از سفر نانسی پلوسی به هنگ کنگ، بر سردی اوضاع افزوده است.

فیلم‌های انیمیشن «من نفرت‌انگیز» و «مینیون‌ها» در چین هواداران خود را دارند و فیلم اول «من نفرت‌انگیز» گرچه در چین اکران نشد اما فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ فروشی ۵۲.۹ میلیون دلاری را ثبت کرد و «من نفرت انگیز ۳» هم در سال ۲۰۱۷ فروش بزرگ ۱۵۸ میلیون دلاری را به جای گذاشت. اولین فیلم «مینیون‌ها» هم سال ۲۰۱۵ در چین اکران شد و ۶۸.۵ میلیون دلار فروخت.

«مینیون‌ها: ظهور گرو» پنجمین فیلم از مجموعه «من نفرت‌انگیز» محسوب می‌شود و به کارگردانی کیل بالدا و برد آییلسون و جاناتان دل وال ساخته شده است. این فیلم نخستین بار در جشنواره انسی امسال در نیمه ژوئن به نمایش درآمد و پس از آن با آغاز جولای اکرانش در آمریکا شروع شد. این فیلم که با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شده تاکنون به فروش ۷۲۱ میلیون دلاری در سراسر جهان دست یافته است.در این انیمیشن شاهد بازگشت استیو کرل در نقش گرو و پی‌یر کافین در نقش مینیون‌ها هستیم و تراجی پی. هنسون، میشل یئو، رزا، ژان-کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترخو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین دیگر صداپیشگان آن هستند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها