به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۵۱۵۷۲

تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس

تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس
گروه جامعه: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص، هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۸و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۲۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار داشت.

غلظت آلاینده‌ها در ساعت ۴ صبح امروز افزایش یافت در شرایط ناسالم برای همه قرار گرفت و به عدد ۱۸۶ رسید اما از ساعت ۶ صبح دوباره کاهش یافت و به عدد ۱۳۳ رسید و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که این وضعیت تاکنون ادامه داشته است.
 
در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد، برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز؛ فعالیت سنگین نیز دربرگیرنده هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل است که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد که دویدن از این جمله به‌شمار می‌رود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها