به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۳۵۱۹۶۷

کره هم وارد رقابت اسکار ۲۰۲۳ شد

کره هم وارد رقابت اسکار ۲۰۲۳ شد
گروه فرهنگی: کره جنوبی با معرفی فیلم «تصمیم به ترک» ساخته پارک چان ووک سومین کشوری است که در فهرست رقابتی بهترین فیلم بین‌المللی اسکار امسال جای می‌گیرد.این فیلم برای نخستین بار در جشنواره کن امسال به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را نصیب پارک ساخت.
 
شورای فیلم کره دیروز بعدازظهر فیلم منتخب خود را معرفی کرد.در دلیل انتخاب فیلم آمده است: همه فیلم‌هایی که در فهرست انتخاب قرار گرفتند از شایستگی هنری برخوردار بودند اما با توجه به ویژگی‌های خاص جوایز اسکار، جنبه ناب هنری این فیلم، نام کارگردان، مهارت‌های کارگردانی و امکان موفقیت در باکس آفیس آمریکای شمالی و قدرت دیده شدن آن، ما را مصمم کرد که «تصمیم به ترک» بهترین انتخاب است. مشتاقانه منتظریم تا این فیلم هر چه زودتر دیده شود.

‌ «تصمیم به ترک» با بازی پارک هی-ایل بازیگر کره‌ای و تانگ وی بازیگر چینی، داستان یک بازرس پلیس را روایت می‌کند که شروع به تحقیق درباره مرگ مردی می‌کند که در کوهستان مرده است، اما گرفتار جذابیت مرموز بیوه نه چندان غمگین وی می‌شود.‌این فیلم از ۲۹ ژوئن در سینماهای کره اکران شده و همچنان در فهرست ۱۰ فیلم اول پرفروش کشور جای دارد و تا روز چهارشنبه ۱.۷۹ میلیون نفر به تماشای فیلم رفتند و فروش آن ۱۴.۲ میلیون دلار بوده است.

‌جشنواره تورنتو در ماه سپتامبر این فیلم را به نمایش می‌گذارد و در ماه اکتبر نیز در جشنواره فیلم نیویورک دیده می‌شود. پس از آن اکران فیلم از ۱۴ اکتبر در آمریکای شمالی شروع می‌شود.‌فیلم‌های کره‌ای تا سال ۲۰۲۰ موفقیتی در اسکار کسب نکرده بودند تا اینکه «انگل» با کسب ۴ جایزه اسکار یک موفقیت تاریخی به جای گذاشت و اسکار بهترین فیلم سال، بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین کارگردانی برای بونگ جون هو و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد.

‌پس از آن «میناری» دیگر فیلم کره‌ای زبان موفق در میان منتقدان شد و درام «بازی ماهی مرکب» نیز یک موفقیت جهانی کسب کرد.پارک چان ووک ۵۸ ساله با سه‌گانه «انتقام» شهرت جهانی کسب کرد. «اولدبوی» دومین فیلم از این سه‌گانه، جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۴ را از آن خود کرد و با تحسین رییس هیات داوران جشنواره، کوئنتین تارانتینو روبه‌رو شد. فیلم دیگر او به نام «کنیز» نیز جایزه بفتای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برد و نامزد دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۶ شد.پیش از این سوییس با «یک تکه آسمان» و ایرلند با «دختر ساکت» وارد رقابت اسکار ۲۰۲۳ شده‌اند.
برچسب ها: اسکار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها